کسی فکرش را نمی‌کرد این فرد زنده شود.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۸۲
ماجرای مرده‌ای که زنده شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، وقتی نیروی انتظامی مرگ این جوان را اعلام کرد نه تنها دیگران حتی خودش هم فکر نمی‌کرد زنده شود.

جوان بود و مثل همه فکر می‌کرد حادثه فقط برای دیگران پیش می‌آید و نمی‌دانست خودش هم روزی به سرنوشت افرادی که در اخبار مختلف خبرمرگشان را شنیده بود دچار شود.

فکری که به ذهن همه ما خطور می‌کند و خبر حوادث برایمان بیشتر جذاب است تا عبرت آموز و حتی اندکی تامل نمی‌کنیم که این حوادث ریز و درشت شاید روزی برای ماهم اتفاق بیفتد.

جوان با وجود اینکه به فنون شنا آشنا نبود، اما وارد آب چشمه روستای بالقلو شد و تنی به آب زد تا نفسی تازه کند غافل از اینکه طبق هشدار کارشناسان شنا در سد‌های خاکی و چشمه‌ها به جای اینکه نفس را تازه کند نفس فرد را می‌گیرد.

اما او استثنا نبود به سرنوشت سایر کسانی که خبر مرگشان در سد منتشر می‌شود دچار شد و دیگر نفسش بالا نیامد و مرگ او با این جمله اعلام شد " آشنا نبودن به فنون شنا قربانی گرفت. "

سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه روز گذشته گفت: ساعتی پیش جوانی به علت نا آشنایی با فنون شنا در چشمه روستای بالقلو بخش نوبران شهرستان ساوه غرق و پیکر این فرد بعد از بیرون آوردن از آب، تحویل نیرو‌های امدادی شد.

اما نیرو‌های امدادی نا امید نشدندو تکنسین‌های اورژانس شهر غرق آباد که با همکاری مرکز بهداشت روستای بالقلو در صحنه‌ی حادثه حاضر شده بودند از همان دقایق اولیه عملیات احیای قلبی ریوی CPR را آغاز کردند.

درطول مسیری که آمبولانس به سمت بیمارستان شهید مدرس ساوه درحرکت بود تلاش خود را کردند و سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و لطف خداوند شامل حال جوان غرق شده در چشمه روستای بالقلو شد و جوان در بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس به زندگی برگشت.

عزیزی سرپرست مرکز اورژانس ساوه ،گفت: تلاش تکنسین‌های اورژانس از محل حادثه تا شهر ساوه موجب برگشت این فرد به حیات شد و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مدرس تحت درمان قرار دارد.

این حادثه به خیر گذشت، اما شنا در سد‌های خاکی و چشمه‌ها همچنان جان جوانان را می‌گیرد و اخبار تاسف بار این نکته را گوشزد می‌کند که حادثه درکمین است .

۳ روز پیش هم یک جوان ۲۸ ساله در سد روستای ساقی اراک غرق شد، اما او دیگر به زندگی بازنگشت و خانواده را داغدار کرد واین داستانی است که شاید برای هریک از ما یا خانواده ماهم اتفاق بیفتد پس باید مراقب وسوسه‌های طبیعت در تابستان گرم باشیم.

با گرم شدن هوا و رفتن به تفریح گاه‌ها و حواشی سد‌ها وسوسه شنا موجب مرگ جوانان می‌شود و توجه نکردن جوانان به تابلو‌های هشداردهنده و نکات ایمنی در خصوص شنا نکردن در اطراف و حواشی سد و چشمه‌ها حوادث دل‌خراش را در این زمینه رقم می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها