فرماندار شهرستان باشت بیان کرد

آتش‌سوزی در خامی مهار شد

معاون محیط زیست طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اطفای آتش‌ سوزی خائیز و تنگ تکاب خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های جدید حریق در شهرستان باشت شروع شده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۵۳
آتش سوزی خائیز و تنگ تکاب اطفا شد

به گزارش جام جم آنلاین، جمشید عبدی‌پور در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: از دیشب (۱۶ خرداد) تا به حال در منطقه هستیم و در حال حاضر حریق رخ داده در منطقه حفاظت شده خائیز اطفا شده است.

وی با این توضیح که دیروز بر اثر صاعقه منطقه خائیز دچار آتش سوزی شد، گفت: حدود ساعت ۴ صبح امروز حریق خائیز که بیشتر در ضلع جنوبی آن بود، اطفا شد. برای خاموش کردن آتش خائیز نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی همکاری کردند.

عبدی‌پور در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت منطقه حفاظت‌شده خائیز با تاکید بر اینکه آتش سوزی تنگ تکاب در منطقه حفاظت‌شده نبوده است، گفت: در تنگ تکاب یک باغ زراعی که شامل مسثنیات می‌شد، دچار حریق شد که آتش با کمک مردم محلی و نیروهای محیط‌بانی و منابع طبیعی خاموش شد.

وی ادامه داد: در حوزه «باشت» در منطقه حفاظت‌شده «خامین» آتش‌سوزی شروع شده است. علت آن مشخص نیست اما ربطی به صاعقه ندارد. به احتمال قوی عامل انسانی باعث حریق در این منطقه شده است.

عبدی‌پور در مورد حضور بالگرد در منطقه برای اطفای حریق گفت: دیشب به دلیل تاریکی امکان هلیبورد هلی‌کوپتر وجود نداشت تا صبح هم آتش اطفا شد و بالگردی که به منطقه اعزام شد برای اطفای حریق مناطق آزاد در شهرستان بهمئی مورد استفاده قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها