میر شمس‌الدین فلاح هاشمی‌ نسب نویسنده و پژوهشگر از انتشار کتاب تازه‌اش با عنوان «اخوان، فروغ شعر نو» توسط گروه ادب و هنر پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۴۸
«اخوان، فروغ شعر نو»  در نوبت چاپ

فلاح هاشمی‌نسب با اعلام این خبر درباره این کتاب به جام‌جم گفت: این کتاب در حدود ۱۲۰ صفحه خواهد بود که ریشه‌اش یک مقاله‌ای بود که من مدتها پیش نوشتم و به موضوعاتی در خصوص شعر مرحوم مهدی اخوان ثالث پرداختم. حالا موضوعاتی که در آن مقاله طرح شده بود، به شکل مبسوط‌تر و مفصل‌تری در این کتاب مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

وی افزود: در این کتاب به موضوعاتی همچون قدرت شعر و زبان اخوان نسبت به شاعران همعصرش، بررسی کاربرد زبان آرکائیک در شعر اخوان، بررسی محتوایی شعر اخوان، نگاهی به اشعار اعتراضی اخوان و تأثیر فضای سیاسی بر آن و… پرداخته شده است.

فلاح هاشمی‌نسب با بیان اینکه کتاب «اخوان، فروغ شعر نو» را گروه ادب و هنر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر خواهد کرد، گفت: این کتاب‌ها متعلق به یک مجموعه است که توسط پژوهشگاه در حال تولید و انتشار است و پیش از این هم کتابی درباره هوشنگ ابتهاج توسط حمید شکارسری در قالب این مجموعه منتشر شد.

به گفته میر شمس‌الدین فلاح هاشمی، همه کارهای پیش از چاپ کتاب «اخوان، فروغ شعر نو» انجام شده و در آستانه انتشار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها