سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه سی و یکم اردیبهشت در مصلی تهران و در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۸۰
آغاز رقابت‌های سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز جمعه با اجرای نماینده کشور بروندی در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز به کار کرد تا رقابت های این دوره از مسابقات رسماً آغاز شود.

بر اساس این گزارش رقابت‌های امروز در نوبت صبح تا اذان ظهر ادامه دارد و پس از آن مسابقات مجددا از ساعت 16 آغاز شده است.

در نوبت صبح 12شرکت کننده که سه نفر از آنها مربوط به بخش روشندلان است به سوالات هیئت داوران پاسخ می دهند؛ شرکت‌کنندگان نوبت صبح از کشورهای بروندی، موریتانی، افغانستان (حافظ روشندل)، ایران (روشندل) ترکیه (روشندل)، کامرون، عمان، افغانستان، نیجر، الجزایر، مالزی و چین با حضور در جایگاه به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند.

همچنین در این روز و در نوبت صبح شاهد تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط هادی موحد امین، قاری افتخاری کشورمان بودیم.

شبکه رادیویی بین‌المللی قرآن به عنوان نماینده معاونت صدا تمام بخش های سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

برنامه زنده «نمای نزدیک» نیز با محوریت اطلاع رسانی کامل از روند برگزاری مسابقات به تهیه کنندگی فاطمه رحمانی، اجرای حمید عبیری از ساعت ۲۰ الی ۲۱ به صورت زنده از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

یکی از برنامه های دیگر رادیو قرآن در ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن تحلیل و بررسی فنی مسابقات است که از اول تا پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به صورت زنده تقدیم مخاطبان ارجمند رادیو قرآن می شود.

در هر برنامه یک تلاوت از متسابقین(ایرانی و غیر ایرانی) انتخاب و از لحاظ صوت و لحن، تجوید و عیار تلاوت با حضور کارشناسانی همچون استاد احمد ابوالقاسمی، رحیم خاکی و نصرت ا... عارف حسینی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

در رشته حفظ نیز قرائت یکی از حفاظ انتخاب و توسط اساتید: امیر آقایی و معتز آقایی به صورت تلفنی بررسی های لازم صورت می گیرد.

در هر برنامه نیز با یکی از اعضای هیئت داوران ارتباط تلفنی به صورت زنده برقرار خواهد شد.

مراسم اختتامیه این رویداد روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها