گروه موسیقی «کماکان» روز چهارشنبه ششم شهریور ماه سال جاری تعدادی از آثار شاعران و ترانه سرایان گمنام موسیقی بومی جنوب غرب ایران را در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه می برد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۲۲
تماشای تازه ترین روایت «کماکان» از موسیقی بومی جنوب

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «کماکان» روز چهارشنبه ششم شهریور ماه با خوانندگی مهدی ساکی و تعدادی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان در تالار سوره حوزه هنری به همت موسسه «نشر و پخش جوان» برگزار می شود.

«شوفی»، «یوما»، «گم اندرگم»، «نیست دگر»، «دیب دیب»، «حلقه به حلقه»، «شکر»، «یعنی مادر»، «دعوت»، «دست زنان»، «کماکان» و «لبخند» آثاری هستند که به احتمال زیاد در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

در توضیح کنسرت پیش رو که به احتمال فراوان با ترکیب جدیدی از نوازندگان شناخته شده کشورماk روی صحنه می رود، آمده است: «کماکان با شعرهای مولوی، ابراهیم منصفی، حسین منزوی و گمنامانِ موسیقیِ بومیِ جنوبِ غربِ ایران آغاز می‌شود و با آواز های مَهود از دلِ زمین های تَف دیده نوا می‌آورد. از نخلستان های سوخته جان می‌گیرد، با ریتمِ موجِ دریا می‌آمیزد، ما را به موسیقی وا می‌دارد، صدا می‌شود و «کماکان» می‌ماند.»

گروه موسیقی «کماکان» از جمله گروه های شناخته شده موسیقی تلفیقی کشورمان است که اردیبهشت ماه سال ۹۴ اولین آلبوم رسمی خود را به خوانندگی مهدی ساکی منتشر کرد. در این آلبوم ماکان اشگواری از خوانندگان و آهنگسازان صاحب سبک موسیقی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه حضور داشت. این مجموعه موسیقایی پس از انتشار آلبوم که با استقبال نسبی مخاطبان نیز روبرو شد در تالارها و رویدادهای مختلف کشور از جمله جشنواره موسیقی فجر، ویژه برنامه موسیقی شب های جنوب و تعدادی دیگر از پروژه ها به اجرای برنامه پرداخت.

آلبوم «کماکان» رویارویی چند نوازنده جنوب کشور با چند نوازنده تهرانی بود که به گفته ماکان اشگواری روی ترانه های محلی جنوب غرب کشورمان به خوانندگی مهدی ساکی با استفاده از اشعار بزرگان ادبیات پارسی همچون مولانا و دیگر شاعران تاکید شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها