امروزه مصاحبه های استخدامی نقش مهم و اساسی را برای موفقیت یا عدم موفقیت در فرآیند استخدام شدن دارند. بنابراین توجه به همه عوامل تاثیر گذاری که میتواند کمک کند تا کارجویان استخدام شوند اهمیت دارد مثل نوع لباس یا رنگ لباس.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۱

رنگ لباس هایی که برای مصاحبه های استخدامی می پوشیم بسیار مهم است چون رنگ ها روانشناسی مخصوص به خود را دارند و هر کدام تداعی کننده احساسات مختلف هستند بنابراین رنگ لباس شما به کارفرما یا مصاحبه گر پیامی را میرساند و این پیام همان شخصیت و ویژگی های اخلاقی شماست.

رنگ ها باید بتوانند میزان اعتماد به نفس، حرفه ای بودن و توانایی شما را برسانند باید نوع پوشش شما به گونه ای باشد که مهارت ها و توانایی های شما را نشان دهد. مثل قهوه ای، مشکی و خاکستری همچنین رنگ سفید هم بهترین رنگی است که میتوانید برای زمان مصاحبه های استخدامی از آن استفاده کنید.

رنگ های کم رنگ هم مناسب هستند و بیشتر برای مشاغلی که خدمات دهی انجام میدهند توصیه می شود. مثلا استفاده از آبی کمرنگ به عنوان یک بلوز برای آقایان یا خانمها بسیار خوب است.

البته نباید فقط از رنگ های کمرنگ استفاده کنید. حتما قبل از اینکه برای مصاحبه بروید بهتر است اندکی از محیط کاری خود تحقیق انجام دهید در برخی از شرکت ها کارمندان یونیفرم مخصوص دارند یا اینکه رسمی تر هستند.

بهتر است همیشه از رنگ های مختلف برای مصاحبه استفاده نکنید. استفاده از دو رنگ برای لباس کافی است و همیشه هم سعی کنید در اولین جلسه مصاحبه از رنگ های خنثی استفاده کنید.

قهوه ای

قهوه ای رنگی خنثی است که آرامش را به همراه دارد بنابراین از این رنگها میتوانید برای همه ی مصاحبه های استخدامی استفاده کنید.

آبی

رنگ آبی رنگ مورد علاقه ی اکثریت افراد است و نشان از اعتماد و آرامش دارد و البته اگر آبی تیره را انتخاب میکنید این رنگ حس اعتماد به نفس و قدرت را میرساند.

خاکستری

این رنگ هم نشان از اصالت و سادگی دارد و البته اگر به عنوان بلوز برای آقایان استفاده شود بهتر است.

مشکی

رنگ مشکی رنگی پر طرفدار و رسمی است که در همه جا میتوانید از آن استفاده کنید این رنگ محافظه کار بودن شما را نشان میدهد اما نباید هرگز از رنگ مشکی به صورت یکدست در لباس های خود استفاده کنید این رنگ باید با دیگر رنگها ترکیبی استفاده شود.

قرمز

قرمز نشان از انرژی و شور و اشتیاق است مخصوصا برای افرادی که علاقه زیادی هم به کار دارند و همیشه خوش بین هستند که به موفقیت میرسند این رنگ بسیار مناسب آنهاست.

سفید

بهترین رنگی که میتوانید از آن در مصاحبه های استخدامی استفاده کنید رنگ سفید است مخصوصا آقایان از بلوز و یا تیشرت سفید بیشتر برای مصاحبه های استخدامی استفاده کنند.

در کنار این رنگها و نوع پوشش مهارتها و تجربیات شما و همچنین فن بیان خوب میتواند کمک کند تا در مصاحبه های استخدامی موفق عمل کنید.(باشگاه خبرنگاران جوان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها