با وجود آزمایش‌های خانگی گوناگونی که برای بررسی کروناویروس طراحی می‌شوند، هنوز هیچ یک از آنها مورد تایید قطعی سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نگرفته‌اند.
با وجود آزمایش‌های خانگی گوناگونی که برای بررسی کروناویروس طراحی می‌شوند، هنوز هیچ یک از آنها مورد تایید قطعی سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نگرفته‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آزمایش خانگی کروناویروس شاید ایده خوبی به نظر برسد اما هنوز بسیاری از افراد روی آن توافق ندارند زیرا معتقدند که خطرات ناشی از این روش، بسیار بالا است. به همین دلیل، از شرکت‌های ارائه دهنده آزمایش‌ها خواسته شده تا زمانی که نتوانسته‌اند کارآیی کیت‌های آزمایش کروناویروس را ثابت کنند، آنها را ارائه ندهند.

در حال حاضر، تنها راه بررسی وجود کروناویروس در آمریکا، آزمایش در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها با دستور پزشک است. روند بررسی کروناویروس در آمریکا به خاطر افزایش دستگاه‌های مخصوص آزمایش و آزمایش‌های جدید، رو به پیشرفت است اما آمریکا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان، هنوز با کمبود تجهیزات بهداشتی مانند دستکش، ماسک و سواب رو به رو است. در این میان، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تلاش می‌کند تا گزینه‌های جدیدی را به بازار ارائه دهد.

نتایج سریع‌تر

آزمایش‌های ژنتیکی، راهبردهای طلایی برای شناسایی کووید ۱۹ هستند. در حال حاضر، آزمایش‌هایی که با سرعت بیشتری صورت می‌گیرند، جایگزین آزمایش‌های معمولی می‌شوند که باید به صورت دستی انجام بگیرند. در این گونه آزمایش‌های، روش کار به یک شکل است. از محلول شیمیایی برای جدا کردن ویروس از نمونه به دست آمده از بیمار استفاده می‌شود، ماده ژنتیکی آن جدا می‌شود، سپس به اندازه‌ای تولید می‌شود که با رایانه قابل تشخیص باشد.

آزمایش‌های پرسرعت کنونی از جمله آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه ابوت (Abbott Laboratory) آمریکا انجام می‌شوند، همه این فرآیند را به صورت خودکار انجام می‌دهند و آزمایشی که بین چهار تا شش ساعت انجام می‌گیرد، طی ۱۵ دقیقه انجام می‌دهند.

تجهیزاتی که آزمایشگاه ابوت و شرکت‌های دیگر فعال در این زمینه در اختیار بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها قرار می‌دهند، دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و قابل حمل هستند و انتظار می‌رود که بتوانند روند آزمایش را در دانشگاه‌های بزرگ و آزمایشگاه‌های تجاری سرعت ببخشند. آزمایشگاه ابوت در نظر دارد تا در این ماه، روزانه ۵۰ هزار آزمایش انجام دهد. به گفته مقامات آمریکا، این آزمایش‌ها ابتدا در مناطق دورافتاده‌ای انجام خواهند شد که به آزمایشگاه‌ها دسترسی کمتری دارند.

آزمایش‌ها را در خانه انجام ندهید

آزمایش دقیق کروناویروس، چندین مرحله دارد که جمع‌آوری نمونه از بینی و گلو به وسیله سواب، قرار دادن نمونه در لوله استریل، قرار دادن لوله در دمای مناسب و سپس رساندن آن به آزمایشگاه طی سه روز را در بر می‌گیرد. مقامات حوزه سلامت هشدار می‌دهند که اگر مشتریان، اشتباهی در این فرآیند صورت دهند، به نتایج اشتباه می‌رسند و عفونت‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

سازمان غذا و دارو، به شرکت‌های سازنده کیت‌های آزمایش خانگی متذکر شده که باید نتایج خود را تحت نظر افراد حرفه‌ای ارائه دهند تا کار آنها مورد تایید قرار بگیرد. بسیاری از کیت‌های تشخیصی کروناویروس، هیچ شباهتی به آزمایش خانگی بارداری ندارند و نتایج ثابتی ارائه نمی‌دهند.

پس از این که چندین شرکت در ماه گذشته، ارائه کیت‌های تشخیصی را آغاز کردند، سازمان غذا و دارو به سرعت وارد عمل شد. به گفته مقامات مربوط، هیچ آزمایش خانگی هنوز مورد تایید قرار نگرفته و محصولاتی که با این عنوان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند، تقلبی هستند.

راه‌حل‌های پیش‌رو

شاید آزمایش‌های خون ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر بتوانند نقش مهمی در ردیابی کروناویروس داشته باشند و به پیشرفت آزمایش‌های خانگی نیز کمک کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های خاصی را ارائه دهند که می‌توانند افرادی که اخیرا مبتلا شده‌اند، شناسایی کنند. این آزمایش‌ها به جای شناسایی ویروس، پروتئین‌هایی موسوم به «پادتن» را شناسایی می‌کنند که سیستم ایمنی برای مقابله با کووید ۱۹ به تولید آنها می‌پردازد.

متخصصان حوزه سلامت امید دارند که این بررسی گسترده‌ با کمک شناسایی پادتن، نهایتا می‌تواند به ردیابی گسترش کروناویروس کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها