شبکه رادیویی ایران افتخار دارد ۸۳ سال «حال‌خوب» را به مردم ایران مخابره کند
عبدالرسول جوادی، مسئول روابط‌عمومی شبکه رادیویی ایران گفت:

شبکه رادیویی ایران افتخار دارد ۸۳ سال «حال‌خوب» را به مردم ایران مخابره کند

نامگذاری سال جدید به نام «سال جهش تولید» عجین شد با كرونا و فضای متفاوتی كه در كشور ما وجود دارد. طعبیتا این مساله بر كنداكتور برنامه‌های رادیویی تاثیر جدی داشت و از اوایل اسفند تغییرات در برنامه‌ها را دستور كار قرار دادیم و ستاد كرونا در معاونت صدا شكل گرفت و بیش از 1366 ساعت برنامه برای پخش از همه شبكه‌های ملی و سراسری تولید و پخش شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۶۵

همچنین طبق سال‌های گذشته همكاران من در شبكه‌های رادیویی برنامه‌های متنوعی را در قالب‌های متنوع برای ایام نوروز آماده كردند.

توجه به قالب‌های مختلف برنامه سازی در دستور كار قرار گرفت. در كنار توجه به ساختار و قالب ها، به دلیل كاهش تردد‌ها و كمبود سفر و استفاده كمتر مردم از گیرنده‌های رادیویی داخل اتومبیل چیدمان را تغییر دادیم و مخاطب در منزل را هدف قرار دادیم و برنامه‌های متفاوتی تولید شد.

تهیه ده‌ها نمایش رادیویی كه با استقبال مردم همراه بود از اقدامات ویژه رادیو نمایش و اداره كل نمایش‌های رادیو بود.

به عنوان مثال برنامه دكه در رادیو اقتصاد، برنامه عید با شما رادیو ایران و برنامه‌های متعدد دیگر همچون نوروز صبا از رادیو صبا در حوزه طنز همراه بودیم.

در حوزه مسابقه می‌توان به برنامه یك دو صدا رادیو ایران، حریر سخن رادیو فرهنگ و شب‌های قرنطینه رادیو تهران اشاره كنم. مستندهای روایی مجموعه‌ای بود كه از آرشیو موجود تولید و پخش شد.

همچنین مستندهای رادیویی همچون روستاگرد از رادیو تهران، فرزانگان فرهنگ از رادیو فرهنگ و برنامه پنجره از رادیو‌معارف برنامه‌های گفت‌وگو محور و مجلات تركیبی مانند فرش بنفشه در رادیو ایران، برنامه پاسخگو از رادیو سلامت و بدون انقضاء از رادیو گفت‌وگو كه عملکرد خوبی داشتند را می‌توان نام برد.

در مجموع بیش از 1980 ساعت تولید ویژه نوروز در قالب 236 عنوان برنامه و 3330 قسمت طراحی نوروزی ما در معاونت صدا بود كه همكاران پر تلاش با وجود معضل همه گیری كرونا كه همه در گیر آن بودند توانستند به سرانجام برسانند.

این در حالی است كه استودیوها محل خوبی برای رشد كرونا است و همكاران ما در فضایی سخت كار را انجام دادند، زیرا به خاطر نحوه تهیه برنامه‌های رادیویی برای استفاده از ماسك و دستكش با محدودیت‌ هایی روبه‌رو بودند.

رادیو نوروز نیز فعالیت خود را از 20 اسفند شروع كرد و به خاطر تمدید شرایط خاص حاصل از كرونا تمام شبكه‌های رادیویی و رادیو نوروز تا 22 فروردین فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

اجرای موسیقی‌های زنده و موضوعات متنوع و متعدد مواردی بود كه از رادیو نوروز به سمع مخاطبان رسید و به‌شدت مورد اقبال عموم قرار گرفت.

همچنین با توجه به تعطیلی كلاس‌های درس و غیر حضوری شدن كلاس‌ها پا به پای شبكه آموزش و شبكه 4 سیما، شبكه‌های رادیویی نوروز، جوان، فرهنگ و قرآن دروس علوم انسانی را طراحی کرده و آموزش دادند.

امسال با توجه به محدودیت‌هایی كه بر ای راهیان نور در نظر گرفته شده بود از راویان نوردر فضای مجازی اجرا كردیم. در حوزه اطلاع‌رسانی برنامه قرارگاه در شبكه جوان ارتباط خوبی را برقرار كرد.

در بخش كتاب مجموعه ایرانصدا بیش از 2500 عنوان برنامه را در ایرانصدا داریم و روزانه بیش از 400 هزار نفر با میانگین 37 دقیقه در روز مطالعه كتاب دارند كه این آمار بسیار قابل قبول است.

كتاب‌های ویژه‌ای همچون رمان‌های قدیمی و كتاب آب هرگز نمی‌میرد شهید سلگی كه از سرداران شهید این ایام بود و از امروز پخش آن آغاز می‌شود از جمله اقدامات ایرانصدا است.

برنامه ویژه 100 ثانیه با كتاب در شبكه‌های فرهنگ، تهران و پیام كتاب را در صد ثانیه معرفی كردیم و مخاطبان می‌توانستند با ارسال پیامك امكان دریافت كتاب را داشته باشند مهیا كردیم.

دكتر حمید شاه‌آبادی - معاون صدای رسانه ملی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها