کرونا چگونه دنیای فوتبال را تکان داد؟

همه می بخشند جز فوتبالیست های ایرانی!

در حالی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بیداد کرده بسیاری از لیگ های فوتبال جهان از جمله تمامی لیگ های اروپایی تعلیق شده است و این احتمال وجود دارد که اصلا پرونده شان در این فصل به طور نیمه تمام بسته شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۷۵

به گزارش جام جم آنلاین ، یوفا چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد در صورتی که لیگ های تعلیق شده کشورهای مختلف اروپایی تا اول تیر ماه سال جاری از سر گرفته نشود تمامی آنها نیمه تمام اعلام خواهند شد و نتایجشان هم باطل می شود.

فوتبال دنیا حسابی تکان خورده و خسارات سنگینی هم بابت این ویروس به تمامی باشگاه ها و فوتبالیست ها وارد آمده است. فیفا یا همان فدراسیون جهانی فوتبال هم اعلام کرده تا اطلاع بعدی هیچ مسابقه ای در سطح ملی برگزار نخواهد شد. تمامی تورنمنت های فوتبالی چه رسمی و چه غیررسمی نیز به تعویق افتاده است.

در این میان خبرهای دیگری نیز به گوش می رسد از جمله اینکه 11 باشگاه ایتالیایی و 13 باشگاه اسپانیایی در معرض انحلال کامل قرار گرفته اند.

فشارهای اقتصادی به باشگاه ها در پی تعطیلی لیگ ها هر روز بیشتر می شود و در این میان فوتبالیست های بزرگی از سراسر جهان اقدام به عملی کردن یک تصمیم کرده اند، کاهش خودخواسته دستمزد و یا خودداری از دریافت کامل دستمزدهای خود به دلیل مضیقه مالی باشگاه هایشان به دلیل شیوع ویروس کرونا.

در لیگ برتر انگلیس تصمیم خودخواسته و متحد بازیکنان لیگ برتری به منظور کاهش 30 درصدی دستمزدها به زودی اجرایی می شود.

در اسپانیا نیز بازیکنان باشگاه های مختلف نیز دست به اقدام مشابهی زده اند. در باشگاه بارسلونا بازیکنان اقدام به کاهش خودخواسته 70 درصدی قراردادهایشان کرده اند. باشگاه های بزرگ دیگر همانند اتلتیکومادرید و رئال مادرید نیز با درخواست بازیکنان خود مبنی بر عدم دریافت بخشی از قراردادهایشان روبرو شده اند.

برخی از بازیکنان هم یکی پس از دیگری اقدام به بخشش قسمتی از قراردادهای خود کرده اند همانند کریستیانو رونالدو که چهار میلیون یورو از قراردادش را بخشید. گستره بخشش قراردادهای فوتبالی از 100 هزار یورو آغاز می شود و به چندین میلیون یورو هم می رسد.

در حالی که دنیای فوتبال به منظور فرار از فشار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا دست به یک اقدام دسته جمعی زده است بازیکنان شاغل در لیگ ایران هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند. تا امروز شنیده اید که فلان بازیکن مطرح ایرانی در این روزهای سخت کرونایی از دستمزد و قرارداد خود بگذرد؟ مسلما خیر. این در حالی است که گذر از قرارداد در شرایط فعلی یک وظیفه به نظر می رسد.

باشگاه های ایرانی در حالت عادی هم شرایط بد اقتصادی دارند چه برسد به اینکه در شرایط سختی هم قرار بگیرند. به هر حال تا امروز همه بخشیده اند به جز فوتبالیست های ایرانی. فعلا از آنها خبری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها