نوروز امسال، یك نوروز متفاوت برای رسانه ملی بود، نوروزی كه باید با شرایط كرونا برنامه‌های سیما طراحی می‌شد تا بتوانیم با شعار در خانه می‌مانیم مردم را به بهترین شكل سرگرم و به داشته‌های آنها اضافه كنیم.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۶۰

به همین دلیل طراحی جدول پخش برنامه‌ها در این ایام تغییر كرد و هرچه به ایام نوروز نزدیك‌تر شدیم، شرایط روحی و روانی مردم جامعه تحت تاثیر كرونا قرار گرفت، به همین دلیل در نخستین گام سعی كردیم اطلاعات و آگاهی مردم را در این حوزه بیشتر كنیم تا پیشگیری‌های لازم را انجام بدهند.

همچنین برنامه‌های متنوعی در این حوزه طراحی شد و شورای سلامت معاونت سیما بالغ بر صدها برنامه تولید كرد و در قالب بسته‌های متنوع برای پخش در اختیار شبكه‌های مختلف قرار دارد.

در كنار بسته‌های آموزشی، برنامه‌هایی با هدف نشاط‌آفرینی برای مردم آماده كردیم و امسال با انرژی مضاعف همكاران این اقدام انجام شد. نوروز امسال چهار سریال برای پخش آماده كردیم كه پخش آنها هنوز ادامه دارد.

سریال پایتخت همچون فصل‌های گذشته توانست 90درصد رضایت مردمی را كسب كند. این سریال در نظرسنجی‌ها نه تنها درصد بالای مخاطب را داشته، بلكه بالاترین رضایت مردمی را هم كسب كرد. حتی می‌توان گفت جزو سریال‌های پر مخاطب یك دهه اخیر به حساب می‌آید. گروه سازنده در قالب شخصیت‌های جدید كه به سریال اضافه شدند، داستان مهیجی برای مردم به تصویر كشیدند و نقدهای اجتماعی هم در لابه لای قصه گنجانده شد.

دیگر سریال‌های نوروزی هم توانستند دل مخاطبان را به دست آوردند و توانستیم با پخش آثار متنوع مردم را در خانه نگه داریم. در این ایام 130 فیلم سینمایی روانه آنتن شبكه‌های مختلف سیما شد كه همه آثار جدید برای سال‌های 2017 تا 2019 بودند. همچنین 30 فیلم سینمایی ایرانی هم روانه آنتن شد و سعی كردیم جشنواره جذاب فیلم‌های تلویزیونی را برای مردم تدارك ببینیم.

در بخش سرگرمی، مسابقاتی همچون عصر جدید در صدر نظرات مثبت مردمی بود و می‌توان گفت بسیار خوش درخشید. مسابقات دیگر همچون ایران، دستپخت، كودك شو، پنج ستاره و ... هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. برنامه‌های تركیبی سال تحویل توانست گوی رقابت را از برنامه‌های تحویل سال شبكه‌های ماهواره‌ای برباید و با این‌كه مصادف با روز شهادت امام موسی كاظم (ع) بودیم، اما برنامه‌های سال تحویل متناسب با ماموریت هر شبكه توانست نظر مردمی را جلب كند. با این‌كه مردم نمی‌توانستند در اماكن مذهبی حضور داشته باشند، ما ادعیه، نیایش و ذكرها را به خانه‌های مردم آوردیم تا از این طریق بتوانیم مردم را با معنویات اماکن مذهبی از درون خانه‌ها همراه كنیم.

از دیگر اقدامات رسانه ملی درگیری سه شبكه اعم از آموزش، چهار و دو برای برنامه‌های آموزش و پرورش بود تا در این حوزه بچه‌ها به لحاظ درسی با مشكلی مواجه نشوند. پخش مستندهای متنوع از جغرافیای بكر ایران زمین از دیگر برنامه‌های نوروزی بود كه به واسطه چنین مستندهایی به مردم آگاهی دادیم كه بعد از تمام شدن كرونا می‌توانند به چنین مناطقی سفر كنند. با توجه به این‌كه بچه‌ها امکان خروج از خانه برای بازی و تفریح را نداشتند برای آنها برنامه عمو پورنگ و برنامه‌های شاد طراحی و پخش كردیم تا آنها از خانه ماندن خسته نشوند. در مجموع فكر می‌كنم به كمك مردم ما بهترین سال برنامه سازی را برای نوروز داشتیم و اگر بخواهیم نمره‌ای بدهیم، رسانه ملی نمره بالای 18 را خواهد گرفت كه البته هر كس از این امتیاز تعبیری دارد، اما آنچه اهمیت دارد این كه همه همكاران زحمت بسیاری كشیدند و تلاش كردیم به بهترین شكل مسؤولیت‌مان را در قبال مردم و خانه ماندنشان در این شرایط كرونایی انجام بدهیم.

دكتر مرتضی میرباقری - معاون سیمای رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها