مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه بازگذاشتن آب به مدت 20 ثانیه در هنگام شستشوی دست یعنی هدرروی 15 لیتر آب شرب با کیفیت گفت: مصرف آب در شهر تهران 15 درصد یعنی به میزان 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۶۲۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا بختیاری در گفتگو با فارس در پاسخ به این سوال که وزیر نیرو روز گذشته از افزایش 40 درصدی مصرف آب انتقاد کرده بود، گفت: مصرف آب در شهر تهران در این روزها 15 درصد یعنی 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است و این 40 درصد برای برخی مناطق کشور است.

وی افزود: مصرف آب شهر تهران این روزها به سه میلیون متر مکعب رسیده و در حقیقت رشد 15 درصدی رقم بالایی خواهد بود.

بختیاری با اشاره به اینکه مصرف آب شرب شهر تهران در روزهای پایانی سال به سه و نیم میلیون متر مکعب هم رسیده بود اظهار داشت: به هر حال بحث فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب زمان بر خواهد بود و به هر حال متاسفانه مردم در مصرف آب شرب رعایت نمی کنند و از آب شرب برای شستشوی معابر و خودرو استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد:به نظر می رسد مصرف آب در تهران تا شهریور ماه صعودی باشد چرا که بحث ویروس کرونا و توجه به موارد بهداشتی تا اردیبهشت ماه به طول بیانجامد و سپس ماه رمضان و سپس هم فصل تابستان و ورود کولرهای آبی مصرف آب را بالا نگه خواهد داشت.

بختیاری ادامه داد: تلاش ما همواره حفظ کیفیت و تامین آب پایدار برای شهر تهران است پس از مردم خواهش می کنیم که در مصرف آب مدیریت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مدیریت مصرف آب برخی از مناطق تهران با افت فشار مواجه می شوند تصریح کرد:برخی از مناطق تهران که مصرف آب آنها بیش از حد افزایش می یابد برای آن مناطق افت فشار انجام می دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: یکی از توصیه های وزارت بهداشت این روزها برای بحث مقابله با ویروس کرونا شستن دستها به مدت 20 ثانیه است پس بنابراین از مردم درخواست داریم که ایتدا دستهای خود را به مدت 20 ثانیه بشورند و سپس شیر آب را باز کنند چرا که وقتی از ابتدا شیر آب به مدت 20 ثانیه تا 30 ثانیه باز باشد حدود 15 لیتر آب شرب با کیفیت هدر می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها