قائم مقام سابق سازمان تامین اجتماعی درباره انواع از کارافتادگی و شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۲۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان «دانستنی‌های تامین اجتماعی» منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی درباره از کارافتادگی گفت: سه مدل از کارافتادگی داریم؛ اگر برای شخصی 66درصد به بالا از کارافتادگی تعیین شود، حقوق ماهیانه‌ای برای او تعیین می‌شود و این گروه شبیه بازنشسته‌ها هستند.

قائم مقام سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر درصد از کارافتادگی 33 تا 66 درصد باشد، فرد ازکارافتاده جزئی است و برای وی مبلغی به عنوان مستمری تعیین می‌شود و می‌تواند به کار خود نیز ادامه بدهد. اما اگر درصد از کارافتادگی بین 10 تا 33 درصد باشد به فرد مبلغی داده شده و با او تسویه می‌شود و می‌توانند به کارش برگشته و ادامه بدهد.

زدا همچنین درباره شرایط از کارافتادگی کلی بیمه شدگان گفت: هر بیمه شده‌ای که فکر می‌کند در اثر بیماری یا حادثه دچار از کارافتادگی شده است باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کند و گواهی پزشک را به تامین اجتماعی ببرد.

وی افزود: وی به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌شود، پزشکان معاینه و بررسی می‌کنند و اگر حکم به از کارافتادگی بالای 66 درصد بدهند وی مادام العمر حقوق بازنشستگی دریافت خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها