مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از گسترش بارندگی‌ها در کشور از امروز تا شنبه (۱۷ فروردین ماه) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آتی اظهارکرد: امروز (۱۲ فروردین ماه) در شمال شرق، شرق و نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شرق مازندران شدت دارد.

وی افزود: روز چهارشنبه (۱۳ فروردین ماه) نیز با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور، در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و مناطقی از استان‌های فارس، اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های آذربایجان غربی و غرب کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و شمال قزوین بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در روز پنجشنبه (۱۵ فروردین ماه) نیز در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد و کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۱۶ فروردین ماه) هم به همراه عبور متناوب امواج از نیمه شمالی کشور در شمال شرق، شرق و شمال غرب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین گفت: در روز شنبه (۱۷ فروردین ماه) نیز گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل شمالی کشور را نیز فرا خواهد گرفت و روز یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) بارش فقط در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت همچنین در روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان و یزد وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز امروز (۱۲ فروردین) مواج هستند.

ضیاییان درباره وضعیت آب و هوای تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (۱۳ فروردین ماه) آسمان تهران تا قسمتی ابری در بعدازظهر ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده و در اوایل شب با بارش باران پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۸ و ۸ درجه سانتیگراد است. در روز (۱۴ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها