بیماران پیر و به خصوص آنهایی که کهولت سن دارند مهم نیستند. آنها بر روی تخت بیمارستان رها می شوند تا خدمات پزشکی به آنهایی که جوان تر هستند، برسند. دستگاه های تنفسی آنها قطع می شود و به بیماران کرونایی جوان تر وصل می شود.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت NHS،  «وضعیت در بیمارستان های اسپانیا و ایتالیا بحرانی است؛ آنقدر بحرانی که پزشکان تصمیم می گیرند که چه کسی زنده بماند و چه کسی نماند. در واقع آنقدر تعداد بیماران زیاد است که دست به انتخاب می زنند و چاره ای هم جز آن ندارند. آنها به بالین بیماران می روند. خوب نگاه می کنند که ببینند چه کسی جوان است و چه کسی پیر. با خود یک استدلال بسیار غم انگیز دارند. آنهایی که پیرترند به اندازه کافی زندگی کرده اند پس بهتر است فرصت زندگی کردن به جوان ترها داده شود. به همین سادگی به دلیل کمبود امکانات دستگاه های تنفسی را از افراد پیر جدا می کنند و به جوان تر ها می زنند. افراد پیر و سالخورده را روی تخت رها می کنند. این افراد سالخورده اگر خوش شانس باشند زنده می مانند اما اگر نباشند باید به کام مرگ فرو بروند. هیچ کسی هم نیست که به وضعیت آنها رسیدگی کند».

این داستان وحشتناک را در روزهای اخیر بسیار شنیده ایم. حتی تصور اینکه یک انسان به جرم پیر بودن حق استفاده از دستگاه های تنفسی را ندارد مو به تن همه سیخ می کند. اما این داستان را باور نکنید. این داستان بی رحمانه چیزی جز یک شایعه تلخ نیست. شایعات مربوط به جدا کردن دستگاه های تنفسی از افراد پیر و سالخورده به هیچ عنوان صحت ندارد.

یک متخصص مراقبت های ویژه سازمان خدمات بهداشتی بریتانیا در اینباره گفت: «می توانم به شما بگویم که این نمی تواند از حقیقت فراتر رود. این دروغ های فریبنده نه تنها توهین تلقی می شوند بلکه برای بیماران مضر هستند.»

این متخصص مراقبت های ویژه که در سازمان جهانی بهداشت نیز کار می کند گفت: «آنقدر این شایعه بی رحمانه ادامه پیدا کردند بسیاری از افراد سالمندی که به کرونا مبتلا شدند از ترس رها شدن در بیمارستان و مردن ماندن در خانه را ترجیح دادند. اما اولویت بندی چنینی صحت ندارد. اولویت بندی بر اساس اینکه چه کسی به دستگاه های تنفسی نیاز دارد صرفا بر این اساس است که چه کسی اوضاع وخیمی دارد. واقعیت بسیار بزرگ و پراهمیت این است که برای رسیدگی به وضعیت بیماری با شرایط سخت به هیچ عنوان جنسیت، سن و نژاد او در نظر گرفته نمی‎شود».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها