گفت و گوی جام جم با محمدرضا محمدحسینی، هنرمند

حماسه عاشورا در نقاشی قهوه خانه‌ای

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۵ هزار رزمنده سلاح به دست سپاه هم‌اکنون با آموزش‌های لازم مدرک پزشکیاری و بهیاری دارند و هزاران نفر از آنها به کمک حوزه بهداشت و درمان کشور آمده‌اند که اکثر این نیروها در بخش ICU بیمارستان‌ها به کارگیری شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۵۴۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (پنج‌شنبه ۷ فروردین) در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولین قرارگاه‌های منطقه‌ای گفت: در این قرارگاه‌های دهگانه نیروی زمینی سپاه (حمزه، نجف اشرف، کربلا، صاحب‌ الزمان، سیدالشهدا، ثامن‌الائمه، غدیر، مدینه و عاشورا) در گستره تمامی استان‌های کشورمان از ابتدای روزهای آغازین ورود ویروس کرونا فعالیت‌های خود را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: مجموعه توانمندی‌های بهداری نیروی زمینی سپاه را در خدمت بهداشت کشور قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ۱۰۰ یگان حوزه رزم سپاه در این رزمایش حضور دارند، ضمن اینکه یگان راهبردی و استراتژیک جنگ نوین ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه به صورت کاملاً تخصصی در طول یک ماه گذشته به مجموعه بهداشتی کشور کمک می‌کنند.

سردار پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: ده‌ها هزار نیروی بسیجی و پاسدار در طی روزهای گذشته به کمک دستگاه‌های مسئول کشورمان شتافته‌ان.د

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات سپاه و بسیج برای مقابله با این ویروس خطرناک، با محوریت ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و بسیاری از اقدامات صورت گرفته با درخواست و زارت بهداشت انجام شده است و هیچ اقدامی خارج از چارچوب تعیین شده عملیاتی نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: طبق بررسی دقیق و کارشناسی، ۳ هزار نقطه محل تردد و تجمع شناسایی شده و در این رزمایش با اولویت‌بندی پاکسازی خواهند شد، ضمن اینکه ۱۰۰ نقطه پرتردد در تهران هم شناسایی شده و به صورت گسترده از سه روز پیش با عملیات پاکسازی بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها، مترو و خیابان‌های پرتردد با این ویروس مقابله کرده‌ایم.

سردار پورجمشیدیان گفت: در سراسر کشور هم اقدامات پاکسازی انجام شده و خواهد شد.

وی افزود: بخش اعظم مجموعه بهداشت و درمان سپاه و به ویژه ظرفیت‌های نیروی زمینی سپاه اعم از پتانسیل‌های ثابت و سیار را برای مقابله با این ویروس فعال کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: در دفاع مقدس تجارب خوبی در حوزه بیولوژیک و جنگ نوین به دست آورده‌ایم که امروز با توجه به این سرمایه و تجربه به مقابله با این ویروس پرداخته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ دستگاه و ماشین‌آلات تخصصی پاکسازی محیط را به خدمت گرفته‌ایم، ضمن اینکه هزاران نیروی تخصصی هم برای مقابله با این ویروس فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بیش از ۵ هزار رزمنده سلاح به دست سپاه هم‌اکنون با آموزش‌های لازم مدرک پزشکیاری و بهیاری دارند و هزاران نفر از آنها به کمک حوزه بهداشت و درمان کشور آمده‌اند که اکثر این نیروها در بخش‌آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها به کارگیری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:‌واحدهای محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه و بسیج در طی روزهای گذشته به بخش‌های محروم جامعه کمک کرده و ده‌ها بسته معیشتی و سلامتی به آنها تقدیم شده است.

سردار پورجمشیدیان در پایان گفت: سپاه تا آخرین لحظه و ریشه‌کنی کامل این ویروس در کنار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها