توسط محققان انگلیسی توسعه داده شد

آزمایش تشخیص کووید ۱۹ حتی در منازل

محققان انگلیسی موفق به توسعه یک آزمایش برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ شدند که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه این بیماری را تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۲۶۲۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، کار تحقیقاتی انجام شده توسط محققان دانشگاه‌های برونل (Brunel) لندن، لنکستر (Lancaster) و  ساری (Surrey) می‌تواند با استفاده از یک سخت‌افزار دستی، در عرض نیم ساعت بیماری کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

سخت‌افزار مذکور حدود ۱۲۰ دلار قیمت دارد و با باطری کار می‌کند و به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل می‌شود تا نتایج تشخیصی را به نمایش بگذارد.

در این آزمایش از کیت‌های سواب تک‌نفره هم استفاده می‌شود که برای هر شخص حدود ۵ دلار قیمت دارد. این سواب که برای نمونه‌گیری است، در بینی یا گلو فرد استفاده می‌شود و نیازی نیست نمونه‌ها به آزمایشگاه منتقل شوند.

این آزمایش مبتنی بر یک فناوری است که در فیلیپین، برای آزمایش انتشار یک ویروس در مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

حال این فناوری برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ در انسان تطبیق داده شده است و تیم تحقیقاتی در حال تقویت تولید انبوه این آزمایش هستند.

بدیهی است این آزمایش قبل از شروع فعالیت در هر جغرافیایی، باید به تایید نهادهای نظارت بر سلامتی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)برسد.

ولی محققان این پروژه اطمینان دارند که این آزمایش نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت و احتمالا طی چند هفته آتی در دسترس خواهد بود.

محققان در این آزمایش می‌توانند به طور همزمان تا ۶ نفر را مورد آزمایش قرار دهند و مزیت انجام آن این است که در مطب پزشکان، در بیمارستان، در محل اشتغال افراد و حتی در منازل قابل استفاده است.

نکته قابل توجه این است که آزمایش توسعه داده شده توسط این محققان می‌تواند برای آزمایش افراد بدون علائم هم استفاده شود تا به کنترل روند شیوع بیماری در جامعه کمک شایانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها