رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ریزش جدید ملخ ها طی چند روز آینده خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ریزش جدید ملخ ها طی چند روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۴۸۱
به گزارش جام جم آنلاین، محمدتقی منوچهری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بحران ملخ در استان بوشهر گفت: خوشبختانه ملخ در استان بوشهر کنترل شده است و ۶ روز است که مبارزه ای نداریم. فقط در نقاطی که UTM را برداشته ایم و تخم ریزی شده و برای کمتر کردن جمعیت ملخ ها و بیشتر در مناطق کوهستانی تمرکز داریم. الان مشکل خاصی نداریم و در دشت ها تقریبا هیچ عملیاتی نیست.
 
وی تاکید کرد: پیش بینی ها این است که در چند روز آینده ریزش جدید خواهیم داشت؛ معمولا کار اصلی از نیمه فروردین ماه آغاز می شود، بنابراین هواپیما در استان مستقر و ۶ فرودگاه سمپاشی شامل 2 فرودگاه در دشتستان و در دشتی، دیر، تنگستان و دیلم هر کدام یک عدد تعمیر، ترمیم و آماده شده است. همچنین علاوه بر سموم استفاده شده در بهمن و اسفند، سم به میزان کافی و تعدادی سمپاش جدید خریداری و در انبار قرار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: الان حدود 100 سمپاش آماده به علاوه 300 نفر نیروی عملیاتی درگیر مبارزه هستند که به محض رخ دادن هر اتفاقی در عرصه هستند. حدود 55 اکیپ ردیابی و پایش داریم و حدود 25 اکیپ مبارزه که قطعا در اردیبهشت ماه این اکیپ های مبارزه، خصوصا در زمان انتقال عملیات مبارزه به دشت ها چند برابر خواهد شد.

منوچهری تصریح کرد: انواع روش های مبارزه شامل سمپاشی هوایی، و استفاده از انواع سمپاش ها بسته به منطقه ای که طغیان آفت را داشته باشیم و متناسب با آن شرایط از سمپاش های مختلف استفاده می کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران آموزش داده شده و خودشان به عنوان ردیاب و پایشگر فعالیت می کنند و مزارع و باغات بزرگ را ردیابی کرده و در صورت بروز هر اتفاقی سریعا به ما اطلاع می دهند. این نقطه قوت ما است که مردم همکاری بسیار خوبی دارند، شوراها و دهیاری ها واقعا به ما کمک کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: خط قرمز ما باغات نخیلات و مرکبات است و اینکه بتوانیم آفت را در استان کنترل کنیم تا به استان های مجاور خسارت نزند. در صورت نیاز قطعا هم به استان های همسایه کمک می کنیکم و هم از آنها کمک می گیریم.

محمدتقی منوچهری یادآور شد: در حال حاضر توصیه ما فقط این است که همه مراقب باشند و به محض اینکه ریزش جدید در نقطه ای اتفاق بیفتد و یا پوره ها از تخم بیرون بیایند به ما اطلاع دهند تا نیروهای آماده باش کار خود را در منطقه آغاز کنند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها