سیدعلی ضیا، محمد سلوکی، رضا رشیدپور، محمد علیزاده و محمدرضا علیمردانی امسال اجرای ویژه برنامه های تحویل سال شبکه های سیما را در شبکه های مختلف رسانه ملی بر عهده داشتند و تلاش کردند شبی متفاوت را برای مخاطبان رقم بزنند.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۲۱

به گزارش خبرنگار جم جم آنلاین،شب هایی که از ابتدای آخرین روزهای اسفند آغاز شد و برنامه ها و رویدادها و شگفتانه های برنامه سازان در شب اول فرودین ماه 1399 به اوج خود رسید.

علی ضیا در شبکه یک همچنان با چهره هایی مردمی

یک ویژگی همه این برنامه ها این بود که برای طیف متنوعی از مخاطبان تدارک در نظر گرفته شدند به طور مثال ضیا از خوانندگان جوانی که برخی از آنها مثل مهراد جم برای اولین بار در تلویزیون حضور می یافت دعوت کرد و یا پزشکی را دعوت کرد که دوره سختی برای مبارزه با بیماری کرونا را گذرانده بود. یا از میان هنرمندان میزبان مسعود فراستی بود که پیش از این آخرین بار در برنامه آرش ظلی پور در شبکه شما حضور یافته بود و حالا بعد از دو سال مهمان ضیا می شد تا درباره حاشیه های پیرامونی اش گفتگو کند.
«فرمول یک» امسال اگرچه برنامه معرفی چهره های مردمی را که سال پیش کلید زده بود برگزار نکرد اما ضیا باز هم از این چهره های مردمی در برنامه خود دعوت کرد. چهره هایی که این بار بیشتر در صنف پزشکان بودند و حالا قرار بود رسانه ملی به نوعی به پیشواز تشکر از این صنف که در خط مقدم مبارزه با مهمترین چالش این روزها ویروس کرونا قرار دارند برود. این دعوت نه تنها به مثابه تشکر بود بلکه رویکرد آموزش محوری هم داشت و باعث شد همچنان مردم درباره ویروس کرونا آموزش ببینند و یاد بگیرند که چطور برای مقابله با آن و پیشگیری یا حتی در صورت بیماری دست به مبارزه و شکست آن بزنند.

محمد سلوکی در شبکه دو با دو نیمه ماه

سال گذشته ژیلا صادقی اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو را بر عهده داشت و امسال محمد سلوکی این میزبانی را به دوش گرفت. شبکه دو که فضایی خانوادگی دارد این بار هم در برنامه با توجه به یک فضای عمومی و خانوادگی مهمانانش را دعوت کرد تا بتواند رضایت مخاطبانش را جلب کند.

امیرحسین آرمان که سال گذشته بخشی از برنامه نوروزی شبکه را هم بر عهده داشت و پوریا پورسرخ که قرار است به زودی اجرای یک مسابقه با عنوان «ایرانیش» را در این شبکه بر عهده بگیرد از جمله مهمانان شبکه بودند.

همچنین زوج محمود پاک نیت و همسرش مهوش صبرکن از جمله مهمانان خانودگی شب گذشته سلوکی در این برنامه بودند.

دکور ویژه این برنامه با طراحی بصری و چیدمانی از رنگ های متنوع حاکی از برنامه ریزی شبکه برای استقبال از فصل بهار بود.

رضا رشیدپور با اتفاقی نو

متنوع ترین برنامه در شب های منتهی به سال نو به شبکه سه اختصاص داشت. برنامه ای که رضا رشیدپور مجری آن بود و طی دو شبانه روز کاری و نفسگیر بیشترین تعداد مهمانان را به برنامه دعوت کرد؛ از بیژن بنفشه خواه و بهنام تشکر بازیگران تلویزیون گرفته تا میلاد کی مرام و محمدرضا شریفی نیا و از گروه جوان پازل بند گرفته تا خوانندگانی چون رضا صادقی و سینا سرلک. همچنین حجت اشرف زاده نیز که طی این سال ها قطعات پرطرفداری را برای مردم خوانده است چند قطعه در طول برنامه اجرا کرد که آیتم های آن پیش از این تولید شده بود.

رشیدپور هم در این برنامه به سبک هر ساله احسان علیخانی در ویژه برنامه های تحویل سال از حضور مردم عادی غافل نشد. او دختری را دعوت کرد که خلبان هواپیما بود، یا مردی را دعوت کرد که با تصویر از واکس رایگان برای مردم در شبکه های اجتماعی دیده شد.

در شبی که همزمان شده بود با شهادت امام موسی کاظم، «اتفاق نود و نو» میزبان حجت الاسلام شهاب مرادی بود و با یک تغییر در مجریان، نجم الدین شریعتی در استودیو و رسالت بوذری از مشهد نیز این برنامه در بخش هایی همراهی کردند.

حضور سعید فتحی روشن شعبده باز «عصر جدید» و بازی معمایی او با رشیدپور هم از دیگر شگفتانه های این برنامه بود. فتحی روشن در این برنامه خبر داد که به زودی «بازیمون» که به نوعی بازی های اتاق های فرار شبیه است روی آنتن خواهد رفت.

محمد علیزده و همراهی با شب هایی موسیقایی

محمد علیزاده را با شعرهای احساسی او در تیتراژهای سریال ها و برنامه ها می شناسیم او برندی است که از تلویزیون شروع به کار کرد و بعدها به عنوان یکی از چهره های مطرح موسیقی به کارش ادامه داد و کنسرت هایش با حضور تعداد زیادی از طرفدارانش برگزار می شود.

علیزاده امسال مجری شگفتی ساز شبکه پنج بود. سال گذشته برنامه تحویل سال این شبکه توسط حمید گودرزی اجرا شد که هیراد حاتمی او را همراهی کرد و امسال محمد هیراد حاتمی، محمد علیزاده خواننده پاپ را در اجرا همراهی کرد.

علیزاده که خود خواننده است فضایی موسیقایی را با خوانندگان در این شب ها رقم زد و مخاطبان می توانستند برای تماشا و شنیدن کنسرت های آنلاین این شبکه را انتخاب کنند.

فرزاد فرخ، محسن ابراهیم زاده و پرواز همای از جمله مهمانان این شب های علیزاده در «بهار جان» بودند. همچنین شب گذشته مصطفی راغب در این برنامه حضور پیدا کرد و همزمان با شهادت امام موسی کاظم قطعه ای را به صورت مناجات خانی اجرا کرد.


محمدرضا علیمردانی و میزبانی از بازیگران و گویندگان رادیو و تلویزیون

«چهل تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی نیز ویژه برنامه شبکه نسیم برای ساعات تحویل سال بود. ویژه برنامه ای که معمولا با حضور مردم ضبط می شود و این بار به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون مردم داخل استودیو ضبط و تصویربرداری شد.

این برنامه نیز به سبک برنامه های پیشین سعی کرد فضای نوستالژیک و البته مفرحی را برای مخاطبان رقم بزند.

در این برنامه فریبا کوثری، مهوش وقاری و سعید شیخ زاده از جمله مهمانان تلویزیونی این برنامه بودند. همچنین بهروز رضوی که بیشتر صدای او را از پشت میکروفن های رادیو شنیده ایم دیگر مهمان شبانه این برنامه نوستالژیک بود.

باید این نکته را متذکر شد که این ترکیب از مهمانان در حالیست که در روزهایی قرار داریم که به شدت توصیه می شود نه کسی سفر کند و نه در تجمعات و مکان های عمومی شرکت کنند. اما همه برنامه ها باز هم سعی کردند طبق آنچه خودشان گفتند با رعایت همه ملزومات بهداشتی و سلامتی مهمان دعوت کرده و برنامه سازی کنند. با این حال اسپری های ضدعفونی کننده و یا ماسک و دستکش به شوخی یا جدی از دست مجریان و مهمانان نمی افتاد و در هر لحظه ای از برنامه سعی می شد برای مبارزه با ویروس کرونا فرهنگسازی شود و شاید با یک میانگین کلی بتوان گفت شبکه های سیما امسال نتوانستند اتفاق ویژه ای را برای مخاطبان رقم بزنند اما تلاش عوامل و برنامه سازان در چنین شرایطی که زحمت دوچندان می برد ستودنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها