کد خبر: ۱۲۶۲۱۵۹

انگلیس جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، بی دلیل نیست که بسیاری به دنبال وقت سفارت انگلیس هستند، در این میان لندن را می توان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا دانست. این شهر برای هر سن و سلیقه ای جذابیت هایی دارد. هدف شما از سفر به لندن، چه کاری باشد و چه تحصیلی و توریستی بد نیست چند نکته را بدانید.

لندن کجاست؟

در پاسخ به سوال لندن کجاست؟ می توان گفت که شهری پر از جاذبه های هنری و فرهنگی در کنار تفریحات مدرن و غذاهای متنوع است. بناها و پارک های دیدنی در کنار پل های معروف این شهر به جذابیت آن اضافه کرده اند. همانطور که می دانید لندن پایتخت وبزرگترین شهر انگلستان می باشد. اگر شما هم به دنبال ویزای توریستی انگلستان هستید و قصد بازدید از این شهر را دارید با ما همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسیم.

چند نکته که قبل از سفر به لندن باید بدانیم

اطلاعات مهم

اختلاف زمانی را در نظر داشته باشید و قبل از سفر بهتر است بدانید که لندن سه ساعت و نیم از تهران عقب تر است. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و واحد پول نیز پوند انگلیس می باشد.

همچنین جهت رانندگی سمت چپ می باشد. فرودگاه های بین المللی مهم لندن شامل لیست زیر است:

  • فرودگاه لندن سی تی
  • فرودگاه گاتویک
  • فرودگاه هیترو لندن
  • فرودگاه لوتن لندن
  • فرودگاه جنوبی لندن
  • فرودگاه استانستند لندن

آب و هوای لندن

آب و هوای لندن را می توان معتدل اقیانوسی حساب کرد. تابستان های این شهر گرم هستند و زمستان هایی نه چندان سرد را در این شهر شاهد هستیم. همچنین روزهای ابری و مه آلود زیادی در طول سال دیده می شود.

چند نکته که قبل از سفر به لندن باید بدانیم

مناسب ترین زمان برای سفر

خیلی کم پیش می آید که لندن خیلی گرم یا خیلی سرد شود. بنابراین هر زمان از سال می توان به این شهر دوست داشتنی سفر کرد. اما آب و هوا  تنها معیار برای تعیین زمان سفر نیست و عوامل دیگری هم دخیل هستند.

از ماه مارس تا می می توان شاهد روزهای آفتابی بلند و هوای معتدل و بهاری بود. دمای هوا معمولا در این زمان بین 11 تا 15 درجه سانتیگراد می باشد. البته چتر و بارانی را فراموش نکنید. بهرحال بارندگی در بهار لندن اتفاق می افتد. در این فصل از سال عید پاک و چند تعطیلی رسمی مثل آدینه ی نیک و دوشنبه ی ایستر وجود دارد. توجه داشته باشید که فروشگاه ها در یکشنبه عید پاک تعطیل هستند و ممکن است حمل و نقل عمومی محدود باشد. همچنین در آخر هفته عید پاک شاهد لندنی بسیار شلوغ خواهیم بود.

تابستان لندن

از ژوئن تا آگوست لندن آب و هوایی گرم دارد و می توان گفت بهترین زمان برای سفر به این شهر است. اگر اهل طبیعت باشید می توانید از باغ ها و فضای سبز بیشترین لذت ممکن را ببرید. همچنین کافه های روی پشت بام ها وفضای باز بسیار دلچسب خواهند بود و می توانید سری به طبیعت اطراف این شهر بزنید. میانگین دمای هوا در این روزها 18 درجه بوده و ممکن است تا 30 درجه را هم تجربه نمایید.

از آنجایی که مدارس در این فصل تعطیل هستند و همه ی شرایط محیاست، می توان گفت بهترین زمان برای سفر به لندن می باشد. ولی برای رزرو جاذبه های گردشگری باید زودتر اقدام کنید تا درگیر صف های طولانی نشوید.

چند نکته که قبل از سفر به لندن باید بدانیم

پاییز

هفته ی دوم سپتامبر، تابستان های پر هیاهوی لندن تمام می شود و جای خود را به پاییز می دهد. آب و هوا کمی ملایم می شود و می توانید دمای 11 تا 15 درجه را تجربه نمایید. جشن هالووین در این وقت از سال اتفاق می افتد و بعد از نوامبر می توانید از حال و هوای شهر که به استقبال جشن کریسمس می رود لذت ببرید. نورپردازی ها و تزئینات زیبا در این روزها می تواند بسیار دلربا باشد.

زمستان

بالاخره به روزهای سرد لندن از دسامبر تا فوریه می رسیم. دمایی که در این فصل از سال تجربه می کنید کمتر از 2 تا 6 درجه نمی شود. پس می توان گفت نگرانی خاصی وجود ندارد. هرچند نباید لباس گرم را فراموش کرد. در دسامبر می توان بیشترین بهره را از کریسمس برد و سراغ رویدادها و فعالیت های مرتبط با آن پرداخت. همچنین حراج های ژانویه فرصت مناسبی برای خرید هستند.

فراموش نکنید که حمل و نقل عمومی در این وقت از سال محدودتر خواهد بود. خلوت ترین زمان برای سفر به لندن ژانویه و فوریه می باشد و می توان از این موضوع استفاده کرد و اقامتگاه هایی ارزان و تخفیف هایی مناسب پیدا کرد و از جاهای تفریحی لندن لذت برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها