وزیر بهداشت فرانسه هشدار داده است که مصرف ایبوپروفن ممکن است علائم کرونا ویروس را بدتر کند.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۰۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، الیویه وران ادعا کرد که داروهای بدون نسخه  ممکن است باعث تشدید عفونت شود.

این بیانیه جنجالی بر خلاف توصیه روسای بهداشت در مورد استفاده از ایبوپروفن و همچنین پاراستامول برای خود درمانی مقابل ویروس کرونا است.

ایبوپروفن به طور گسترده ای برای تسکین درد و همچنین کاهش تب و درد ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می شود.


بیشتر بخوانید: 

علائم جدید ویروس کرونا


با این حال برخی پزشکان هشدار می دهند که اثرات ضد التهابی ممکن است واکنش بدن به عفونت را کاهش داده و باعث کند شدن بهبودی می شود.

ایبوپروفن همچنین ممکن است فرایندی را در بدن ایجاد کنند که منجر به ذات الریه شود و در نتیجه تشدید کرونا و در نهایت مرگ را رقم خواهد زد.  

سازمانبهداشت عمومی انگلستان هم بیانیه ای داد که در حال حاضر اطلاعات كافی در مورد مصرف ایبوپروفن و تاثیر منفی آن بر روی ویروس کرونا وجود ندارد اما برای احتیاط بیماران کرونایی از آن استفاده نکنند.  

وران پزشک و متخصص مغز و اعصاب  نیز گفت: مصرف قرص های ضد التهابی (ایبوپروفن ، کورتیزون ، ...) می تواند عاملی برای تشدید عفونت باشد. در صورت تب ، پاراستامول مصرف کنید. اگر قبلاً داروهای ضد التهابی مصرف کرده اید یا شک دارید ، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

ایبوپروفن یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است.

پیام وران از آنجایی که به بسیاری از مردم در اروپا - مرکز جدید شیوع بیماری - گفته می شود با قرص های بدون نسخه  خود درمانی می كنند بسیار مهم است.

در انگلستان به عموم مردم خواسته شده است که در صورت داشتن سرفه یا تب در منزل بمانند و تنها در صورتی با اورژانس تماس بگیرند که حال آنها بدتر شود.

البته سازمان بهداشت عمومی انگلستان (PHE) اعلام كرد كه هیچ شواهد علمی منتشر شده ای وجود ندارد كه نشان دهد ایبوپروفن خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد یا بیماری را بدتر می كند.

بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا به بیماری خفیف مبتلا هستند و ممکن است برخی از افراد برای رفع افزایش درجه حرارت ، سردرد و سایر دردها نیاز به مصرف داروهایی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن داشته باشند.

پروفسور یان جونز ، ویروس شناس دانشگاه ریدینگ نیز گفت: این توصیه به خواص ضد التهابی ایبوپروفن مربوط می شود یعنی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند  که ممکن است روند بهبودی را کند کند.

دکتر روپرت بیل ، زیست شناسی سلولی و متخصص عفونت در موسسه فرانسیس کریک هم گفت: دلیل خوبی برای جلوگیری از مصرف ایبوپروفن وجود دارد زیرا ممکن است آسیب حاد کلیه را رقم بزند و کرونا را شدید کند.

دکتر تام وینگفیلد از دانشکده داروسازی لیورپول هم گفت: ایبوپروفن اگر به طور مرتب برای مدت طولانی مصرف شود ، سوزش معده و ناراحتی کلیه ها را رقم می زند.

پزشکان بریتانیایی پیش از این پیشنهاد كرده بودند كه برای درمان بیماری تنفسی از جمله سرفه ، سرماخوردگی و گلودرد فقط از پاراستامول یا استامینوفن در آمریكا استفاده كنند.

محققان دانشگاه ساوتهمپتون در سال 2013 دریافتند که ترکیبی از پاراستامول و ایبوپروفن غیرقابل قبول است و ایبوپروفن حتی ممکن است بهبودی را کند کند.

همچنین به گفته ژان لوئیس مونتاستروچ  رئیس داروسازی بیمارستان تولوز  فرانسه ، ایبوپروفن می تواند ویروس کرونا را پیچیده تر کند.       

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها