در 31 دسامبر سال 2019 ، سازمان جهانی بهداشت از موارد ذات الریه مشکوک ناشی از علت ناشناخته کشف شده در شهر ووهان ، استان هوبی چین مطلع شد. در نهایت این علت ناشناخته به عنوان ویروس کرونا معرفی شد.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان جهانی بهداشت ، تحقیقات برای ارزیابی منبع شیوع ، حالت (های) انتقال و میزان آلودگی در حال انجام است. شواهد موجود در مورد ویروس کرونا و تجربه قبلی با سایر کروناویروس ها (مرس و سارس) و سایر ویروس های تنفسی (به عنوان مثال آنفلوانزای مرغی) نشان می دهد که ممکن است انتقال زونا مرتبط با ویروس کرونا باشد.

با توجه به شواهد موجود و تجربه گذشته سازمان جهانی بهداشت توصیه های کلی زیر را ارائه می دهد:

*برای تماس با حیوانات اعم از زنده و مرده باید احتیاط کامل داشت. به خصوص از لاشه حیوانات مرده باید دوری کرد. از مصرف فرآورده های دامی خام اجتناب شود. برای جلوگیری از خطر گوشت ها باید به طور کامل طبخ شوند.

 

 

توصیه هایی برای گروه های در معرض خطر

تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ویروس کرونا کسب نشود، افرادی که شرایط پزشکی اساسی دارند بیشتر در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند و به همین دلیل بیشتر از افراد سالم باید از خوردن غذاهای خام و یا لمس حیوانات ولگرد خودداری کنند.

کلیه افرادی هم که کشتارگاه ها و یا مراکز دامپزشکی کار می کنند باید به دقت بهداشت شخصی را رعایت کنند. مدام دست های خود را بشویند و لباس های محافظ ، دستکش و ماسک استفاده کنند.

تجهیزات و ایستگاههای کاری حداقل باید یک بار در روز ضد عفونی شوند. لباس محافظ روزانه شسته شود. کارگران باید لباس های خود را در جای جداگانه ای نگه دارند.

توصیه می شود لباس و وسایل محافظ برای شستشوی روزانه در محل کار باقی بمانند.

بر اساس اطلاعات موجود ، مشخص نیست که آیا ویروس کرونا در سلامت حیوانات تأثیر دارد یا خیر اما تا امروز هیچ گونه رویداد خاصی گزارش نشده است. به عنوان یک توصیه کلی ، حیوانات بیمار هرگز نباید برای مصرف ذبح شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها