خبر بد این است که هیچ قرصی وجود ندارد که ما را در برابر ویروس کرونا مصون کند اما خبر خوب این است که راه هایی وجود دارد و با استفاده از این راه ها می توان قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا برد.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، هنگامی که صحبت از حفظ سلامتی می شود سیستم ایمنی بدن با ارزش ترین دارایی ماست.

با این حال  ما به ندرت قدر سیستم دفاعی بدن خود را می دانیم البته فقط تا زمانی که مشکلی پیش بیاید یا با یک بیماری روبرو شویم. بیشتر اوقات سیستم ایمنی بدن ما بی سر و صدا کار می کند و حتی متوجه آن نمی شویم. عمیقا با هر جنبه ای از سلامت جسمی و روحی ما درگیر است؛  به عنوان یک قلعه عمل می کند و پایه های سلامتی و طول عمر ما را می گذارد.

برایتان بسیار شگفت آور و غیرقابل باور است که بدانید 38 تریلیون میکروب می تواند وارد بدن ما شوند که البته 99 درصد آنها به ما آسیبی نمی رسانند. به عنوان حس ششم ما ، این سیستم سلامت ما را به محیط ، احساسات و احساسات ما متصل می کند.

سیستم دفاعی بدن افراد متنوع و متفاوت است و همین است که به پایداری نسل بشر کمک می کند. اگر همه سیستم های ایمنی یکسان بودند یک بیماری کشنده همه را ما می کشت.

به همین دلیل همه ما ممکن است شخصی را بشناسیم که هیچوقت سرما نمی خورد. آنها ممکن است یک سیستم ایمنی داشته باشند که در برخورد با سرماخوردگی متخصص باشد  اما ممکن است در هنگام مواجهه با یک بیماری دیگر ضعیف عمل کنند.

اما در حالی که به طور کلی  همه ما هنگام مصونیت با یکدیگر فرق می کنیم  شواهدی وجود دارد که هیچ فرقی بین تفاوت بین جنسها نیست هر چند تعداد مردانی که قربانی ویروس کرونا شده اند بیشتر از زنان است.

دلایل آن پیچیده به نظر می رسد اما یک نظریه این است که چون زنان می توانند در حین بارداری ، تولد یا شیردهی با تقویت سیستم ایمنی بدنشان روبرو شوند مقابل میکروب ها و ویروس ها هم مقاوم ترند.

طی دهه های گذشته ، ترس ما از شیوع آنفولانزای خوکی ، زیکا ، آنفولانزای مرغی ، ابولا و بسیاری دیگر تحقق یافته است. هر شیوع نگرانی های جدیدی در مورد دفاع در مقابل عفونت ایجاد می کند. به هر حال از بدو تولد تا مرگ تعداد بیشماری از تهدیدات عفونی بالقوه انسان را تهدید می کند. و اینکه بیمار شویم یا نه با تمامیت سیستم ایمنی ما تصمیم می گیرد. خوشبختانه  روش هایی وجود دارد که می توانیم آن را تقویت کنیم.

یک جست و جوی ساده در رابطه با تقویت سیستم ایمنی بدن در اینترنت ده ها راهکار در مقابل ما قرار می دهد همانند نوع تغذیه، استفاده از برخی از منابع غذایی و قرص ها و مکمل ها.

محققان بررسی کرده اند که آیا منابع غذایی مانند اکیناسه ، چای سبز ، سیر و مکمل های گندم سیاه می تواند به دفع میکروب ها کمک کند یا خیر. اما این موضوع که یک ماده مغذی یا غذای فوق العاده سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند یا خیر به طور کامل تایید شده نیست.

 

قدرت نور آفتاب

نور آفتاب برای سیستم ایمنی بدن شما خوب است و سد محکمی در برابر ویروس ها به شمار می رود.

یک دلیل که چرا آنفولانزا بیشتر در فصل سرما به سراغ انسان می رود این است که این ویروس در دمای سرد راحت تر منتقل می شود.

نور خورشید همچنین به بدن ما کمک می کند تا ویتامین D را بسازد.

نقش مهم ویتامین در ایمنی به طور کامل درک نشده است  اما میزان کافی از آن می تواند به محافظت در برابر لیست طولانی از بیماری ها ، از جمله بیماری اسکلروز ، آسم ، افسردگی ، بیماری های قلبی و سرطان کمک کند.

سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می کند پنج تا 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض گاه به گاه خورشید در طول روز برای حفظ سطح ویتامین D موثر است.

 

همچنین توصیه می شود بزرگسالان و کودکان بالای یک سال باید یک مکمل روزانه حاوی ده میکروگرم ویتامین D را بخصوص در پاییز و زمستان داشته باشند.

 

تقویت سیستم با کمک طبیعت

ما می توانیم چیزهایی را از محیط پیرامون خود دریافت کنیم که نقش قابل توجهی بر روی تقویت سیستم ایمنی دارد.  هوایی که تنفس می کنیم حامل باکتری هایی است که به همراه ارگانیسم هایی که بیشتر از خاک و گیاهان به دست می آینددر هنگام تنفس و بلعیدن در دهان و مجاری هوایی ما قرار می گیرد. اینها اثرات ایمونولوژیکی بالقوه مفیدی دارند. این عالی است اگر شما در حومه شهر زندگی می کنید اما اگر در یک محیط شهری زندگی کنید که از نظر تنوع میکروبی کم باشد کمتر در معرض این اتفاق خوب قرار می گیرید.

شهر نشین ها حساسیت بیشتری نسبت به آلرژی و بیماری التهابی دارند و همچنین شواهد روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه قرار گرفتن در معرض میکروب های بیرونی با داشتن یک سیستم ایمنی قوی تر مرتبط است.

ساکنین شهر باید وقت خود را در محیط های طبیعی بگذارنند ، به حومه شهر بروند، در پارک پیاده روی کنند، غذای خانگی بخورند یا به بازار کشاورزان محلی بروند. حتی فقط حفر کردن خاک با انگشتان در یک گلدان می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را تغذیه کند.

در طبیعت همیشه چیزهایی وجود دارد که به شما آرامش می دهد، همانند صدای دریا. این موارد استرس را کم می کند که این خود منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

قرار گرفتن در معرض طبیعت در درجه اول با کاهش استرس مرتبط است و سپس عملکرد سلولهای ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

به نظر می رسد طبیعت به ویژه برای تقویت سلول های اصلی مبارزه با ویروس و سیستم کنترل سرطان بسیار مفید است. مواد معطر به نام فیتونسیدها از درختان و گیاهان این مزایای سلامتی شگفت انگیز را به همراه دارد.

اگر نمی توانید برای کاهش استرس و کمک به تعادل ایمنی در خارج از خانه قرار بگیرید ، می توانید اسانس های چوبی را تهیه کنید.

 

نقش پروبیوتیک ها

میکروارگانیسم زنده ای که در مقادیر کافی تجویز می شود مزایای سلامتی را به همراه دارد. اما تعداد کمی از محصولات پروبیوتیک این تعریف را برآورده می کنند. از سویی ما نمی دانیم که آنها برای همه مفید هستند یا کدام گونه خاص باید مصرف شود. یک تحقیق جالب نشان داد که مصرف مکمل های پروبیوتیک با کاهش احتمال سرماخوردگی و ایجاد کوتاه مدت در آنها و شدیدتر بودن ارتباط دارد.

 

خواب کافی

یکی از کلیشه های ارزشمند ما این است که وقتی می میریم می توانیم بخوابیم. حقیقت این است که: اگر نخوابیم زودتر خواهیم مرد.

خواب ناکافی باعث تضعیف سیستم بدنی ما می شود اما برعکس خواب کافی آن را تقویت می کند.

تنها یک شب خواب ناکافی منجر به کاهش 70 در صد سلولهای مفید طبیعی می شود؛ سلول هایی که خط دفاع اول ما در برابر ویروس ها و سلول های بالقوه سرطانی هستند.

تحقیقات دیگر نشان داده است افرادی که به مدت شش ساعت در شب یا کمتر می خوابند چهار برابر بیشتر در معرض سرماخوردگی در معرض ویروس هستند.

 

سوپ مرغ بخورید

این نوع سوپ بسیار مفید است و یک پنی سیلین خوب به شمار می رود. این می تواند به دلیل تعدادی از مواد موجود در آن مانند کارنزین باشد که قدرت سلولهای ایمنی را تقویت می کند. و خواص مرغ آزاد شده در حین پخت و پز شبیه به داروی استیل سیستئین است که معمولاً برای بیماری های تنفسی تجویز می شود.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها