تا چند روز دیگر رقابت میان سریال های نوروزی برای مخاطب گرفتن و ارائه آمار پربیننده ترین سریال آغاز خواهد شد. یکی از سریال هایی که امسال می تواند در کنار «پایتخت» شانس زیادی برای جذب مخاطب داشته باشد «دوپینگ» است که از شبکه سه پخش خواهد شد. 
تا چند روز دیگر رقابت میان سریال های نوروزی برای مخاطب گرفتن و ارائه آمار پربیننده ترین سریال آغاز خواهد شد. یکی از سریال هایی که امسال می تواند در کنار «پایتخت» شانس زیادی برای جذب مخاطب داشته باشد «دوپینگ» است که از شبکه سه پخش خواهد شد. 
کد خبر: ۱۲۶۱۹۹۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین،رضا مقصودی نویسنده و کارگردان «دوپینگ» است که این مجموعه اولین سریال تلویزیونی خواهد بود که او کارگردانی خواهد کرد. مقصودی سال ها فیلمنامه های مختلفی به نگارش درآورده است که بخش عمده آنها فیلمنامه هایی در همکاری با کمال تبریزی است، فیلمنامه سریال هایی چون «شیدا»، «مهر مادری»، «همیشه پای یک زن در میان است» و «لیلی با من است» که جزو تنها سینمایی هایی است که سریالش هم ساخته شد. مقصودی در حوزه طنز و کمدی فیلمنامه های متعددی کار کرده و اولین سینمایی خود «خجالت نکش» را هم در همین فضا ساخت.  
 
مقصودی حالا اولین سریال خود را در تلویزیون می سازد و باید دید اولین تجربه او در حوزه سریال سازی چقدر او را در این حوزه ماندگار خواهد کرد و یا برعکس باعث خواهد شد که دوباره به فیلمسازی و یا نگارش فیلمنامه روی بیاورد؟
مقصودی در این تجربه با امیر پروین حسینی به عنوان تهیه کننده همکاری می کند که او هم پیش از این در تهیه فیلم و سریال های کمدی نقش داشته است. نگارش سریال را هم با افرا جورابلو پیش می برد. 
 
بازیگران به عنوان برگ برنده 

یک ویژگی این سریال می تواند بازیگران آن باشد. بازیگرانی که در حوزه طنز و کمدی تجربه هایی داشته اند و حالا در این سریال در کنار هم جمع شده اند. محمد بحرانی و نیما شعبان نژاد دو تن از برندهای تلویزیون در برنامه «خندوانه» هستند. بحرانی صداپیشه عروسک جناب خان و البته قبل تر از آن صداپیشه ببعی و .. در «کلاه قرمزی» است که خلاقیتش و طراحی اش برای این عروسک ها مخاطبان زیادی را به این کاراکترها علاقمند کرده است. نیما شعبان نژاد نیز یکی از همکاران و پارتنرهای اصلی رامبد جوان در «خندوانه» بوده است و حالا هر دو اینها قرار است در «دوپینگ» با مخاطبان همراه شوند. علاوه بر آنها هادی حجازی فر که چند سالی است با نقش هایش در فیلم های ملودرام و امنیتی «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار» و «لاتاری» محمدحسین مهدویان طرفداران خود را پیدا کرده است در قالب یک سریال طنز جذاب خواهد بود. هر چند او در برخی از فیلم های جدی نیز با طنازی ها و شخصیت منحصر به فردی حضور یافته است که نقش طنز چندان هم از قالب کاراکتری او دور و بعید نیست. 
شبنم مقدمی و الناز حبیبی از بازیگران زن این سریال هستند. مقدمی هم پیش از این تجربه های مختلفی در کارهای طنز و جدی داشته است و امسال هم با نقشی در سریال «هیولا» در شبکه نمایش خانگی توانست توانمند ظاهر شود و مخاطب را با خود همراه کند. به این ترتیب می توان گفت بازیگران این سریال یکی از مهمترین عناصر موفقیت این مجموعه خواهند بود. 

قصه سریال

تنها سریالی که نه تنها مخاطب هیچ آشنایی با آن ندارد بلکه هیچ خلاصه داستانی هم از آن منتشر نشده «دوپینگ» است. مخاطب «پایتخت» نسبت به قصه ها، روابط و اتفاقات داستانی آن نوعی آشنایی دارد اما تنها آشنایی مخاطب از این سریال به تیزری برمی گردد که به تازگی روی آنتن رفته است. 

با این حال بخشی از قصه این سریال احتمالا به دو کاراکتر اصلی یعنی محمد بحرانی و هادی حجازی فر برمی گردد که هر دو کودک دارند و دغدغه هایی برای فرزندان شان که باعث می شود زندگی شان به هم گره بخورد. 

رضا مقصودی در فیلمنامه های خود فضاهای متفاوتی را در حوزه کمدی موقعیت، فانتزی و... تجربه کرده است و می توان امید داشت که تجربه جدید و تماشای آن خالی از لطف نباشد. 

نکته ویژه این سریال هم این است که از دوشنبه 26 اسفند روی آنتن خواهد رفت و زودتر از سریال های نوروزی پخش خود را آغاز خواهد کرد. این سریال در 30 قسمت ساخته می شود و تا اواخر فروردین پخش آن به طول خواهد انجامید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها