نحوه پیشگیری از ویروس کرونا یک طرف نگرانی و ترس شدید بابت مبتلا شدن به این ویروس هم یک طرف. با استرس ناشی از توهم مبتلا شدن به ویروس کرونا چه کنیم؟
کد خبر: ۱۲۶۱۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، اکنون شایعه پشت شایعه به گوش می رسد و در این میان برخی از اخبار واقعی و رسمی هم واقعا در رابطه با ویروس کرونا و شیوع و آمار مرگ و میر آن نگران کننده است.

اکنون یک پدیده منفی اجتماعی ایجاد شده و آن هم ترس بی سابقه از یک بیماری است. این ترس هم در کودکان به وجود آمده و هم در بزرگسالان.
آنچه در ادامه می آید دستورالعمل هایی ساده به منظور مقابله با استرس و ترس شدید کودکان در مواجهه با بیماری کرونا است.
1-نحوه مواجهه کودکان با ویروس کرونا علائم بیشتری دارد. آنها حساس ترند و علائمی همچون ترس، نگرانی، عصبانیت و خیس کردن رختخواب است. لزومی ندارد کودکان اینگونه از یک بیماری بترسند. برای از بین بردن نگرانی کودک خود به دقت به حرف هایش گوش بدهید، به او توجه کنید و بگویید که لزومی ندارد از یک بیماری تا این اندازه نگران باشد.
2- کودکان در زمان بحران آن هم وقتی که مدام چیزهای ترسناکی از دیگران می شنود نیاز به عشق و توجه دارد. برای آنها زمان بگذارید. گوش دادن به حرف آنها بسیار مهم است. فرصت هایی برای کودک فراهم کنید تا بازی کند.
3-کودکان را از وسایل ارتباط جمعی و موبایل های هوشمند دور کنید و بیشتر خودتان را به آنها نزدیک کنید.
4-سعی کنید به کارهای عادی همیشگی بپردازید (به استثنای رفتن به اماکن عمومی) تا کودک به این باور برسد اتفاقی نیفتاده و هیولای یک بیماری مرگبار قرار نیست به او نزدیک شود.
5-برای او به صورت منطقی توضیح بدهید ویروس کرونا چیست، چگونه باید نظافت شخصی را رعایت کند و به او یاد بدهید چطور خود را از خطر مبتلا شدن دور کند.

مقابله با ترس و نگرانی ناشی از کرونا در بزرگسالان:
1-این خیلی طبیعی است که در مواجهه با یک بیماری خطرناک و اپیدمیک در جامعه احساس ترس، ناراحتی، گیجی و عصبانیت کنید. با کسانی که درک بهتری از موضوع دارند صحبت کنید و با اعضای خانواده و دوستان خود حرف بزنید تا بخشی از نگرانی شما از بین برود.
2-اگر باید در خانه بمانید یک رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید، خوب بخوابید و خوب ورزش کنید. با کسانی دوستشان دارید تماس تلفنی برقرار کنید تا بار نگرانی و ترس شما کمتر شود.
3-از سیگار کشیدن و مصرف چیزهایی که استرس و نگرانی را بیشتر می کند بپرهیزید. اگر احساس می کنید بیش از اندازه در رابطه با کرونا استرس گرفته اید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.
4-اگر اطلاعات دقیقی در رابطه با کرونا کسب کنید و سپس شرایط جسمانی خود را به صورت ابتدایی بسنجید آنگاه حجم زیادی از استرس در شما از بین می رود. در ضمن اخبار رسمی را فقط از مراجع رسمی دریافت کنید تا با شایعات پراکنده در همه جا بیش از اندازه دچار ناراحتی نشوید.
5-به جای آنکه با نگرانی مدام به شایعات مختلف در رابطه با کرونا توجه کنید به سراغ تلویزیون بروید تا با تماشای یک فیلم ولو تکراری نگرانی تان را کاهش دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها