قدیمی ها یک چیزی حتما می دانستند که گفته‌اند مرغ همسایه غاز است. توی نشانه‌های آخرالزمان می خوانی که مردم کافی است به کف دستشان نگاه کنند تا دنیا را ببینند.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۱۷

این‌جوری نیست که برای یک مکه رفتن و یک کربلا رفتن یکسال طول بکشد قبل از رفتنش از همه آبادی خداحافظی کند .

توضیح واضحات است که کسی آن ور دنیا آب بخورد به اندازه لود شدن عکس و ویدئو و دانلود شدنش در هرکجای جهان زمان می‌برد تا جهان مطلع شود  و این به نسبت سرعت قدیم یعنی یک بشکن زدن فقط . عکسها و ویدئوها می رسد . کانادا ایتالیا فرانسه سوئد و... این کشورها معروفند به باکلاس بودن شهروندانش . معروفند به رفاه اجتماعی و وفور نعمت . نه می دانند تحریم چیست نه تورم .

نه متوجهند که الان دلار بخرم یا طلا یعنی چی ؟ سود وام و قسط هم برایشان همانقدر غریب است که زبان آنگولایی برای ما . همیشه نظم و ترتیب و انسانیت‌شان را  چماق کرده و توی سرمان زده اند . از انصاق نگذریم در خیلی از جاها هم از ما جلوترند. تعارف هم نداریم  و البته همه‌شان هم بدنیستند و  نمی‌شود همه را به یک چوب راند و قضاوت کرد ولی خب چیزهایی که این روزها از سرزمین‌شان به این ور کره زمین جایی که به قول خودشان کشورهای جهان سومی هستند چیزهایی مخابره می‌شود که خوشایند نیست .  حالا همین شهروندان باکلاس و رفاهمند بعد از خبر شیوع کرونا ریخته‌اند توی فروشگاه‌ها و تقریبا همه چیز را  درو کرده اند و در بعضی جاها کار به کف گرگی و نزاع هم کشیده است . 

فرقی هم ندارد چی بوده و به چه قیمتی . خلاصه که هرکسی دنبال این بوده که دستش را بگذارد روی کلاه خودش که باد نبرد . این رسانه است که گاهی چیزی را  که دوست دارد برای ما انتخاب می کند که ببینیم . این کرونا یک روز آمده یک روز هم می رود .

این وسط روسیاهی‌اش می ماند به آنها که در هنگام نواختن شیپور جنگ با این دشمن ریزه میزه  دستی زیر سنگ بردند و از این نمد آلوده خواستند کلاهی بدوزند . منی که به خاطر ترس از کرونا می‌روم و اندازه شش ماه مایحتاج منزلم را می خرم، شاید بتوانم بگویم پولش را داده‌ و دزدی نکرده‌ام . حالا یک کم بیشتر خریده ام ایرادش چیست . ایرادی ندارد نوش جانت اما رفیق که رفتگر محلتان وقت خالی کردن صندوق عقب پر از خرید  . پیک موتوری ای که خریدت را می آورد .

همسایه ات که توی آسانسور چشم توی چشم شدید . اگر دید و جیبت تپل نبود و توی دلش خالی شد و شب قبل از خواب آه کشید چی ؟ به این هم فکر کرده ای؟

حامد عسکری - شاعر و نویسنده / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها