پزشک متخصص بیماری های ریوی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

با این راهکارها از ویروس کرونا دوری کنید / فعلا واکسنی برای این ویروس نیست

کرونا ویروسی صد در صد مسری است که در صورت فقدان اقدامات پیشگیرانه به سرعت سراسر جامعه را در برمی گیرد همانند آنچه که در استان های هوبی و ووهان چین رخ داده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۱۷

به گزارش جام  جم  آنلاین، حالا با این ویروس ترسناک چطور باید کنار آمد و چطور از آن پیشگیری کرد؟

اکنون که ویروس کرونا به ایران هم راه یافته نگرانی های بسیار زیادی در سطح جامعه به وجود آمده است.

در این رابطه دکتر مجید سهرابی متخصص بیماری های ریوی به جام جم آنلاین گفت: ویروس کرونا بافت های تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث آسیب به کلیه و کبد هم می شود. این عارضه به خصوص در کسانی که مبتلا به ناراحتی های کبدی و کلیوی هستند کشنده تر عمل می کند.

دکتر سهرابی عنوان کرد: هنوز واکنسی برای ویروس کرونا وجود ندارد و تنها راه برای مبتلا نشدن به آن دوری کردن از آن است. قطعا از کسانی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند باید به شدت دوری کرد. این اولین نکته در راه کنترل و پیشگیری از سرایت ویروس کرونا است.

این متخصص بیماری های ریوی افزود: به همه توصیه می شود که از لمس چشمان، دهان و بینی خود خودداری کند. دست می تواند یکی از راه های اصلی ورود ویروس کرونا به بدن باشد.

وی در ادامه گفت: در هنگام عطسه و سرفه کردن افراد باید صورت خود را با دستمال به طور کامل بپوشانند و مدام دستمال خود را دور بیندازند و در دسترس قرار ندهند. توصیه من این است دستمال فردی که آلوده به ویروس است باید در پوشش روزنامه و پلاستیک دور انداخته شود تا احتمال سرایت از آن دستمال به کمترین حد خود برسد.

دکتر سهرابی تاکید کرد: اشیایی که مدام با آنها کار می شود باید به طور مرتب ضدعفونی شوند. با مواد ضدعفونی کننده در طول روز مدام تمیز شوند تا احتمال انتقال ویروس کرونا به دست و سپس به اعضای درونی کاهش یابد.

وی بیان داشت: استفاده از ماسک نیز بسیار ضروری است. اما باید ماسک مناسبی تهیه شود. اکثر ماسک هایی که در بازار وجود در مقابل ویروس کرونا هیچ سدی ایجاد نمی کنند. ماسک باید دارای چند لایه و یک فیلتر مقاوم باشد.

سهرابی تاکید کرد: دست ها باید به طور مرتب شسته شوند. هر بار هم حداقل باید 20 ثانیه طول بکشد. بعد از هر کاری باید دست ها را شست. بعد از دست زدن به اجسام مختلف. البته قبل از غذا خوردن هم این کار باید به دقت انجام شود.

وی در پایان گفت: درصورتی که مراقبت های پیشگیرانه در کار نباشد واقعا نمی توان در مقابل شیوع بیشتر این ویروس ایستاد. باید یک وضعیت فوق العاده ایجاد شود و از طریق رسانه های مختلف در این رابطه آگاهی بیشتری دراین رابطه برای مردم به وجود بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها