در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی موجی از مطالبه عمومی برای همراهی نامزد های انتخابات مجلس با کمپین شفافیت آغاز شده است، جام جم آنلاین در راستای وظیفه اطلاع رسانی خود و نیز به عنوان رسانه رابط بین مردم و مسئولان مطالبه شفافیت را با قید اولویت در دستور کار قرار داده و پس از برگزاری انتخابات نیز روند مطالبه گری در رابطه با اعلام دارایی مسئولان و نیز شفاف شدن آرای نمایندگان را دنبال می کند.
کد خبر: ۱۲۶۰۳۵۲

به گزارش جام جم آنلاین همزمان با تبلیغات انتخاباتی، موجی از مطالبه برای اعلام دارایی نامزدها در فضای مجازی به راه افتاد، جام جم آنلاین در تماس با نامزدهای مختلف نظر آنان را درباره شفافیت اموال جویا شد و برخی با پیوستن به این کمپین دارایی خود را اعلام و برخی دیگر به بیان ثبت اموال در سامانه اموال و دارایی مسئولان بسنده کردند، همچنین برخی از نامزد ها به دلیل آنچه ممکن است نظر مردم درباره آنان تغییر کند از اعلام دارایی خود سر باز زدند.

محمد صادق کوشکی داوطلب ورود به مجلس شورای اسلامی در تماس خبرنگار جام جم آنلاین فهرست اموال خود را به صورت دستنویس ارسال کرد که در ادامه می بینید:

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

سید نطام موسوی نامزد دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه حامی شفافیت اموال است لیست اموال خود را به این شرح اعلام کرده است:

یک آپارتمان 115 متری در میدان انقلاب

یک موسسه فرهنگی – رسانه ای

یک خودروی پژو پارس مدل 93

همسرم نیز از سهم الارث پدر شهیدش در یک باغ در شاهرود و دو قطعه زمین به نام خودش دارد که مربوط به درآمد های بنده نیست.

موافقم اما انصراف داده ام...

امیر ابراهیم رسولی نیز در گفتگو با جام جم آنلاین گفت : با توجه به اینکه بنده از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف داده ام ارائه لیست اموالم موضوعیت ندارد اما اگر همچنان در رقابت های انتخاباتی حضور داشتم حتما لیست اموال خود را اعلام می کردم .

وی تاکید کرد : به اعتقاد من شفافیت امری بسیار لازم و ضروری است و من از هر اقدام در جهت شفافیت حمایت می کنم.

اعلام اموال به قوه قضاییه کافی نیست

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس علوم استراتژیک و سفیر سابق ایران در استرالیا در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد : مردم برای رای دادن نیاز به شناخت از نامزد های انتخاباتی دارند و یکی از جنبه های شناخت از شرط امانتداری افراد روشن بودن وضعیت مالی نامزد مورد نظر برای عموم مردم قبل از انتخابات و در طول دوره مسئولیت است.

قدیری ابیانه گفت: اینکه اعلام می شود قوه قضاییه طبق قانون در جریان وضعیت مالی اشخاص است حرکت خوبی است اما کافی نیست. به نظر بنده مردم نیز حق دارند اطلاع داشته باشند ، زیرا مردم صاحب اصلی بیت المال هستند .

اموالم را به قانون اعلام می کنم

محمدحسین مقیمی نامزد اصلاح طلب مجلس یازدهم : در گفتگو با جام جم آنلاین با بی اساس خواندن مطالبه برای اعلام اموال تاکید کرد: من از طریق قانونی برای شفافیت در اموال خود اقدام میکنم.

در لیست باشم منتشر می کنم

فاطمه رهبر در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه احتمالا از رقابت ها انصراف می دهد تاکید کرد: اگر در لیست نهایی باشم فهرست اموالم را منتشر می کنم.

کارمند جایی نیستم

روح الله ایزد خواه دیگر نامزدی بود که در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد با انتشار لیست اموال خود مخالفتی ندارد.

اموال ایزد خواه به این شرح اعلام شده است:

یک باب منزل ویلایی قدیمی ساز به متراژ 330 متر در بالا شهر مشهد

یک دانگ از یک منزل ویلایی قدیمی ساز به متراژ 220 متر در پایین شهر مشهد

کارمند تمام وقت جایی نیستم و فقط به صورت پروژه ای و مشاوره ای در آمد ماهیانه بین 7 تا 10 میلیون تومان فعالیت دارم

سپرده بانکی چندانی ندارم

حدود 150 میلیون تومان بدهی و قرض دارم

مبلغ 80 میلیون تومان رهن منزل مسکونی در تهران دارم

فرزندانم دارایی خاصی ندارند

سهام عمده یک شرکت به اسم اندیشگاه توسعه منطقه ای فناوران را دارم که فعلا غیر فعال است

حدود 3 درصد از سهام شرکت مکران حکمت سازندگان در منطقه آزاد چابهار را دارم

در هیئت مدیره یک واحد تولیدی قیروآسفالت در زاهدان به نمایندگی از بنیاد برکت عضویت دارم .

همسرم یک خودروی ام وی ام 110 مدل 94 دارد. همچنین از پدر مرحومش اموالی در بیرجند به ارث میبرد که هنوز تفکیک نشده است .

بخاطر بی اخلاقی، در سامانه اعلام می کنم

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نامزد دور یازدهم انتخابات مجلس در مورد ارائه لیست اموالش به عموم مردم گفت :من به دلیل برخی بی اخلاقی هایی که در فضای مجازی صورت می گیرد ترجیح می دهم لیست اموالم را به سامانه قوه قضاییه رائه بدهم.

او در عین حال تاکید کرد: ما با شفافیت در تمام ابعاد آن که شامل موضوعات مختلفی مانند شفافیت در آرا و شفافیت در مسائل مالی می شود موافق هستیم.

اعلام نمی کنم، باعث آسیب می شود!

محمد سلیمانی نامزد دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات دولت هفتم در پاسخ به سوال آیا حاضر به انتشار عمومی لیست اموال خود هستید؟ گفت : لیست اموال خود را در این برهه انتخابات نمی توانم ارائه کنم زیرا باعث آسیب می شود.

وی در توضیح گفت : موضوع شفافیت بسیار حائز اهمیت است و نیاز به زمان مقتضی برای بحث دارد.

اعلام اموال در فضای مجازی

همچنین سید امیر سیاح، وحید یامین پور، محمد رضا اصنافی، وحید اشتری و علی خضریان هم در توئیتر اموال خود را به این شرح اعلام کرده اند:

 

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

 

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

 

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

 

از دارایی داوطلبان نمایندگی مجلس سئوال کرده ایم (+عکس)

جام جم آنلاین آمادگی دارد نسبت به انتشار اموال سایر داوطلبانی که قصد پیوستن به کمپین شفافیت را دارند اقدام کند و پس از تشکیل مجلس نیز این روند را ادامه خواهد داد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها