تصمیم دولت ترامپ در لغو تحریم‌های شرکت کاسکوی چین حاکی از آن است که این کشور نمی‌خواهد شرکت‌های بزرگ درگیر در بازار نفت جهانی را تنبیه کند.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۱۲
لغو تحریم‌های آمریکا علیه یک شرکت چینی در انتقال نفت ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اخیرا آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت نفتکش کاسکوی چین را که پیشتر به دلیل حمل و نقل نفت ایران اعمال شده بود، لغو کرد.

شاید نتوان این اقدام آمریکا را نشانه‌ای دال بر تضعیف کمپین فشار حداکثری این کشور علیه ایران قلمداد کرد، اما این مسئله نشان می‌دهد آمریکا به دنبال تحریم شرکت‌های بزرگ دخیل در بازار نفت جهانی نیست.

الیزابت روزنبرگ، مدیر حوزه انرژی مؤسسه نیو آمریکن سکیوریتی، می‌گوید، من فکر می‌کنم این مسئله نشان دهنده آن است که تحریم‌ها علیه شرکت‌های خارجی بزرگ به خصوص آنها که به صورت نظامند در بازار جهانی انرژی دخیل هستند، ناپایدار است.

وی که پیشتر مشاور امور تحریم وزارت خزانه داری آمریکا بوده است،‌گفت: لغو تحریم‌ها علیه زیرمجموعه شرکت نفتکش کاسکوی چین شبیه لغو تحریم‌های علیه شرکت روس آل روسیه است که نشان می‌دهد، آمریکا فقط می‌خواهد برای مدت زمانی محدود شرکت‌های بزرگ را تحریم کند.

هنری روم، کارشناس حوزه ایران مؤسسه اوراسیا، می‌گوید لغو تحریم‌ها علیه شرکت نفتکش کاسکوی چین حاکی از آن است که از این به بعد وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه شرکت‌های دولتی چینی با احتیاط بیشتری عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها