در ورزش ایران خیلی از ورزشکاران قربانی دوپینگ می‌شوند.خیلی از آنها از ماده‌هایی استفاده کرده‌اند که نمی‌دانستند دوپینگ محسوب می‌شود و کسی هم نبوده که در آن مقطع از زمان کنارشان باشد تا آنها را آگاه کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۰۲۰
چه کسانی قربانیان بزرگترین دوپینگ در ایران بودند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرآنلاین نوشت: امیر علی‌اکبری بدون شک مشهورترین ورزشکاری‌ست که بعد از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ، مادام‌العمر از کشتی محروم شد و سراغ رشته MMA رفت. در طول همه این سال‌ها بارها علی‌اکبری روبروی دوربین‌های مختلف نشسته و از این گفته که او بزرگ‌ترین قربانی دوپینگ در ایران است. او همین چند سال پیش در یک برنامه تلویزیونی داستان قربانی شدن خودش را اینطور تعریف کرد: من تا پیش از رقابت‌های جهانی مجارستان حتی از آب کلمن اردو نیز آب مصرف نمی‌کردم و همواره از آب معدنی‌های پلمپ مصرف داشتم تا مبادا اتفاقی گریبان‌گیر من شود. تنها زمانی که تردید دارم دچار اشتباه شدم و قرصی بدون اطلاع مصرف کردم موقعی بود که برای ماسا‍ژ به اتاق تمرین و استراحت تیم آذربایجان و ماساژور بلغار این تیم که قبلا در تیم‌ملی ایران فعالیت داشت رفتم. البته به هیچ عنوان قصد اتهام ندارم اما زمانی که او به من قرصی را تحت عنوان مسکن دیکلوفناک داد، من ندیده و ندانسته آن را مصرف کردم. این قرص زیر زبانی بر خلاف تصور من از داروهای دیکلوفناک که مزه ای گچی دارند،‌ ترش بود.‌

نفر بعدی هم که در ورزش ایران اسمش تحت عنوان قربانی دوپینگ خیلی مطرح شده، سعید علی حسینی‌ست. او سال 1389 برای همیشه از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری محروم شد. علی حسینی مدتی بعد به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد و سال 2017 به دنیای حرفه‌ای بازگشت. هرچند علی حسینی همین چند وقت پیش هم برای وزنه‌برداری ایران موفق به کسب مدال شد اما بر هیچکس پوشیده نیست اگر زودتر از این‌ها و در همان 28 سالگی وزنه‌بردار ایران مسیر خودش را ادامه می‌داد، الان اسم پررنگ‌تری از او در تاریخ ورزش ایران باقی مانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها