هشتم آبان روز ظهور یکی از اسوه‌های تاریخ جهاد و شهادت در ایران اسلامی است. روزی که یکی از حوادث شگفت دفاع مقدس رقم می‌خورد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۳۴
هشتم آبان روز ظهور یک اسوه درخشان دفاع مقدس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سرباز ۱۳ ساله امام خمینی (ره)، ۳۹ سال پیش در چنین روزی با دل دریایی خویش حماسه‌ای را خلق می‌کند که هنوز بعد از ۴ دهه، یادآوری آن غرورانگیز و حرکت ساز است. روزی که محمدحسین فهمیده با ایستادن مقابل صف زره‌پوش‌های بعثی، رؤیای ارتش صدام برای اشغال و اسارت این مرز و بوم را به کابوس مبدل می‌کند.

شهید فهمیده از اولین رویش‌های نهال برومند انقلاب اسلامی است. او نماد نسلی است که از چشمه جوشان مکتب امام خمینی (ره) سیراب شده بود و تحت تأثیر آموزه‌های این مکتب در سخت‌ترین دوران حیات انقلاب و نظام اسلامی برای سد کردن هجوم ارتش اشغالگر از همه موقعیت‌های زندگی و درس و دانشگاه گذشتند.

جامعه و نظام اسلامی در این ۴۰ سال، بر شانه‌های اراده و ایمان این نوجوانان و جوانان پاکباخته استوار مانده و راه خویش را به سوی امنیت و پیشرفت طی کرده است.

از همین روست امام راحل در توصیف حرکت حماسی این شهید عزیز، فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم و خود نیز شربت شهادت نوشید».

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز نقش این الگوی درخشان دفاع مقدس را چنین توصیف کردند: «زنده نگه‌داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس می‌باشد.»

اکنون هشتم آبان بهانه‌ای برای به یادآوردن خاطره رشادت‌های این فرزند برومند ایران اسلامی و هزاران دانش‌آموز همسنگر و رهرو اوست که با عمل فداکارانه خود، درس شجاعت و فداکاری را به تأسی از حضرت قاسم (ع) و علی اکبر (ع) در کربلا به همگان آموختند.

سالروز شهادت فهمیده‌ها را باید فرصتی برای بازخوانی درس‌های ایثار و فداکاری مغتنم شمرد به‌ویژه آنکه در سال‌های اخیر حرکتی مرموز و حساب شده برای خدشه افکنی در چهره تابناک الگوهای جهادی دانش‌آموزی صورت گرفته است.

پیدا است آنها که در جایگاه تاریخ‌ساز امثال شهید حسین فهمیده خدشه می‌افکنند، در پی ستیز با فرهنگ مقاومت در ایران و منطقه هستند. فرهنگی که در دامان خویش، نسل بالنده‌ای از نوجوانان و جوانان سرشار از ایمان و معنویت و ازخودگذشتگی خود برای حفاظت از امنیت و عزت کشور و نظام اسلامی پروراند.

امروز بر همه آنها که دل در گرو نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارند، فرض است تا برای اشاعه و انتشار اندیشه‌ها و سیره قهرمانان شهید تاریخ دفاع مقدس همت بگمارند، پاسداشت این سمبل‌های مقاومت و ایثار تنها راه حفظ و صیانت از ارزش‌های متعالی است که ایران و نظام اسلامی بر آنها تکیه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها