4 نماینده کشورمان با حضور در دیدارهای فینال و رده‌بندی مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال (امیدها) جهان، امشب برای کسب مدال مبارزه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۲۵
کشتی آزاد امیدهای جهان / 3 طلا و یک برنز دیگر در انتظار ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، با پایان یافتن مسابقات مقدماتی رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال (امیدها) جهان محمد نخودی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و حسین شهبازی نیز با برتری مقابل حریفانش در گروه بازنده‌ها به دیدار رده‌بندی رسید و شانس کسب مدال برنز را پیدا کرد.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان در 5 وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 از سد چارلز تاکر از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل آرسن هاروتونیان از ارمنستان با نتیجه 13 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف هندی، یخکشی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 5 بر 2 دارخان یسنگالی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 6 از سد بیامبادورج بات اردن از مغولستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه 9 بر 4 مقابل موراد کوراماگومدوف از مجارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار فینال رازامبک جمال اف از روسیه است.

در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم‌پور در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر هوانس مخیتاریان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم در مصاف با کریستوف سادوویک از لهستان با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دور سوم شد. قاسم‌پور در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر گانخویاک گانباتار از مغولستان را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله در یک کشتی نفس‌گیر با نتیجه 4 بر 4 از سد عثمان گوجن از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. قاسم‌پور در دیدار فینال به مصاف گادجی مراد ماگومدسعیداف از آذربایجان می‌رود.

در وزن 92 کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 مغلوب بو نیکال از آمریکا شد، اما با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. شهبازی در این گروه با نتیجه 5 بر 4 از سد تاکومی تانیزاکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف شامیل زوبایروف از آذربایجان خواهد رفت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سامهان جبرائیلوف از مولداوی با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 17 بر 7 یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با ویتالی گولویف از روسیه مبارزه می‌کند.

رقابت‌های فینال و رده بندی اوزان فوق امشب برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان مسابقات رده‌بندی و فینال 5 وزن نخست که شب گذشته پیگیری شد، مجتبی گلیج با پیروزی در فینال 97 کیلوگرم قهرمان شد و علیرضا سرلک هم با برتری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در وزن 70 کیلوگرم نیز امیرحسین حسینی با شکست در دیدار رده‌بندی پنجم شد.

بدین ترتیب با توجه به اینکه علی سوادکوهی نماینده وزن 79 کیلوگرم کشورمان حضور در مسابقات جهانی را از دست داده بود، تیم ملی ایران با وجود یک نماینده کمتر با 50 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تیم‌های آذربایجان (75)،گرجستان (72) و روسیه با (65) امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها