صدور قبض‌های سنگین برق برای زلزله‌زدگان سی‌سختی دوباره پشت آنها را لرزاند

پس‌ لرزه‌ های تمام‌ نشدنی

زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۶۷
زلزله 5.2 ریشتری چرام تلفات جانی نداشت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر چرام در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

این زمین لرزه با مختصاتی به طول جغرافیایی: 50.79 ، عرض جغرافیایی: 30.59 در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.

بر اساس این گزارش، کانون زمین لرزه، 18 کیلومتری چرام (کهگیلویه و بویراحمد)، 26 کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه و بویراحمد)، 31 کیلومتری دهدشت (کهگیلویه و بویراحمد) اعلام شده‌است.

همچنین فاصله کانون زلزله تا نزدیکترین مراکز استان، 76 کیلومتری یاسوج و 184 کیلومتری بوشهر گزارش شده‌است.

تنها دقایقی پس از زمین لرزه اول در ساعت 21 دقیقه و 18 ثانیه بامداد روز دوشنبه زمین لرزه‌ای در ساعت 21 دقیقه و 34 ثانیه بامداد دوباره چرام را لرزاند.

شدت زمین لرزه بامداد دوشنبه در چرام به حدی بود که برخی از مناطق استان خوزستان همچون بهبهان و یاسوج در مرکز استان نیز شدت آن را احساس کردند.

گزارشی مبنی بر قطعی برق و آب شهرستان چرام بر اثر زلزله 5.2 ریشتری بامداد دوشنبه وجود نداشته است هر چند بیشتر مردم اکنون به دلیل شدت زلزله در کوچه‌ها و بیرون از منازل به سر می‌برند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دستور استاندار جهت برآورد خسارات و هماهنگی دستگاه‌ها عازم گچساران شد.

بنا به گفته مدیرکل بحران استان تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

برخی از نقاط جاده گچساران به چرام حدفاصل دیل بر اثر شدت زلزله، ریزش کوه گزارش شده است.

فرمانداری شهرستان بهبهان به عنوان معین شهرستان گچساران در این زلزله تعیین شد تا در صورت نیاز به صورت عملیاتی وارد میدان شوند.

فرماندار گچساران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد خوشبختانه زلزله بامداد روز دوشنبه خسارت جانی و مالی در شهرستان گچساران تاکنون نداشته است.

فرماندار گچساران اعلام کرد که بافت فرسوده شهر دوگنبدان در زلزله آسیبی ندیده و گزارشی مبنی بر تلفات و خسارت تا این لحظه در بافت فرسوده نداشته‌ایم.

شهرهای مجاور گچساران و چرام هم از زلزله در امان نماندند و تنها دقایقی بعد از زلزله مهیب در چرام، شهر بهبهان در استان خوزستان نیز در ساعت 1 و 1 دقیقه و 38 ثانیه بامداد دوشنبه با زلزله 2.7 ریشتری لرزید.

آمادگی فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های گچساران و چرام جهت برآورد خسارت‌های ناشی از زلزله و ارائه گزارش به شورای هماهنگی مدیران بحران استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستور استاندار.

استان کهگیلویه بویراحمد تنها با گذشت 15 ماه از زلزله 12 اردیبهشت سال گذشته در یاسوج، دومین زلزله 5.2 ریشتری را این بار در چرام احساس کرد؛ 12 اردیبهشت سال گذشته ساعت حول و حوش 8 صبح بود که بزرگترین زلزله سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرهای یاسوج و سی‌سخت را به شدت لرزاند و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها