رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با کمک مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده ای برگزار کند تا انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۶۰
روند اخذ رأی در زمان انتخابات زمان‌بر بود / انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر کشور در خصوص نحوه و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تشکر از مسئولان وزارت کشور و تمامی دست اندرکاران انتخابات گفت: گزارش روشنی ارائه شد البته همانگونه که وزیر کشور متذکر شد اصلاحاتی در روش انتخابات باید صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: صف های طولانی در روز انتخابات با توجه به اینکه چندین بار در قوانین تاکید شده که انتخابات مکانیزه و نگرانی مردم رفع شود، اما عملا انجام نشده است و تنها در بعضی از حوزه ها اصول قانونی رعایت شد.

وی ادامه داد: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با کمک مرکز پژوهش ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده ای را باید برای رفع مسائل مذکور برگزار کند تا در انتخابات بعدی اگر لازم است نرم افزارها نیز مورد کنترل قرار گیرد و انتخابات آتی به صورت کاملا مکانیزه انجام شود.

لاریجانی تصریح کرد: روز انتخابات فهمی نسبت به قانون و آیین نامه در خصوص ثبت مشخصات سه‌جلدی وجود داشت که بسیار وقت گیر بود هر چند وزارت کشور تلاش کرد تفسیر یگانه ای از قانون حاکم شود اما در کل زمانبر بود بنابراین در این زمینه نیز در صورت نیاز به اصلاح آیین نامه کارهای لازم انجام شود تا تنها با ثبت کدملی نیازی به ثبت مشخصات سه جلدی نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کل فرصت خوبی است که وزارت کشور ارتباط نزدیکی با کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور داشته باشد تا انتخابات آتی با سرعت بیشتری برگزار شود و آسایش لازم نیز برای مردم فراهم شود در نهایت از وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آرام تشکر می کنیم کما اینکه نقش وزارت کشور در این زمینه کاملا روشن بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها