جام جم آنلاین - آرشیو

خانه‌ای به وسعت ایران

خانه‌ای به وسعت ایران

شنوندگانی که علاقه‌مند به پیگیری مباحث خانواده هستند، کافی است صبح‌ها موج رادیو را روی آنتن سلامت تنظیم کنند، آن‌وقت است که با یک برنامه شنیدنی همچون «خونه زندگی» مواجه می‌شوند. گرچه درباره مبحث خانواده و تحکیم خانواده تا به امروز برنامه‌های متعددی تولید و پخش شده اما دست‌اندرکاران برنامه خونه زندگی با نگاهی تازه به این موضوع می‌پردازند و در قالب نمایش،چالش‌های خانواده‌ها را روایت می‌کنند.

دست بالا به نفع درام‌های تاریخی

دست بالا به نفع درام‌های تاریخی

درام‌های دوره‌ای تاریخی با آن صحنه‌آرایی‌های باشکوه جنگی و درباری وآن لباس‌های فاخر دوران کهن، همیشه برای هر دو گروه هنرمندان و تماشاگران جذابیت‌های بسیار زیادی داشته‌اند.به همین خاطر است که با وجود پرهزینه‌بودن تولید این نوع کارها در هر دو رشته سینما و تلویزیون، همواره شاهد تولید وساخت فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی هستیم و این مسیر را سر بازایستادن نیست!

طرح چشمان بانو بر بوم سرنوشت

طرح چشمان بانو بر بوم سرنوشت

درباره ارتباط سریال«بوم و بانو»به کارگردانی سعید سلطانی ورمان چشمهایش نوشته بزرگ علوی حرف و حدیث بسیار است.برخی این قصه تلویزیونی رابرگرفته از رمان می‌دانند و عده‌ای هم باور دارند با وجود شباهت‌ها، نمی‌توان این مورد را اقتباس تلقی کرد.

همجواری قصه‌ها با سفره‌های افطار

همجواری قصه‌ها با سفره‌های افطار

از آن زمان که برای با جان نیوش کردن دعای سحر،رادیو هم مثل عضوی ازخانواده کنار سفره سحرگاه جا خوش می‌کرد تا هنگامی که تماشای تلویزیون به وقت خوردن سحری میان خانواده‌ها باب شد وفضای شاعرانه وروحانی با برنامه‎های سحرگاهی به منازل راه‌می‌یافت، این دو رسانه با پوشش گسترده،همراه روزه‌داران بودند. جالب است حتی آنان که در این ماه روزه‌داری نمی‌کنند نیز خاطرات شیرینی با برنامه‌های صداوسیما دارند.

خاطره‌سازی با ماه دوست‌داشتنی

خاطره‌سازی با ماه دوست‌داشتنی

حال وهوای ماه رمضان برای خیلی از ما،همان سفره ساده افطاراست که نوای مناجات پخش شده از رادیو و تلویزیون در کنار آن شنیده می‌شود.چه زمانی که برای سحر ماه مبارک بیدار می‌شویم وچه وقتی که درانتظار ا...اکبر اذان مغرب پای سفره هستیم،حال و هوای‌مان به قاب‌های جادویی تلویزیون گره خورده است.

پانتومیم در پانتولیگ

پانتومیم در پانتولیگ

مدتی است حضور چهره‌ها بار دیگر در رسانه‌ملی پررنگ شده است و بازیگران بسیاری در قامت مجری این روزها با شبکه‌های مختلف تلویزیونی همکاری می‌کنند. یکی از این ستاره‌ها محمدرضا گلزار است که پس از مدت‌ها با برنامه «پانتولیگ» به شبکه سه بازگشته.

به کافه رادیو خوش آمدید

به کافه رادیو خوش آمدید

«کافه رادیو» برنامه فرهنگی - هنری رادیو جوان است که سال‌های قبل با صدای ماندگار مرحوم «مهران دوستی» از این شبکه رادیویی پخش می‌شد، اما پس از درگذشت وی، پخش این برنامه قطع شد‌ حالا چند سالی می‌شود که گروه برنامه‌ساز ‌کافه رادیو‌ تصمیم گرفتند تا بار دیگر این برنامه پرمخاطب را با همان فضای دلنشین و میزهای مختلف، تقدیم مخاطبان کنند تا نام و خاطره مهران دوستی تا همیشه در یادها زنده بماند. با عوامل این برنامه گفت وگوی کوتاهی شده که در ذیل می‌خوانید:

درامی سیاه در فضای جنایتکارانه

درامی سیاه در فضای جنایتکارانه

صنعت تلویزیون هند ازجمله صنعت‌های فعال در دنیای تصویر است و سال‌هاست که در حال رقابت با همکاران سینمایی خود است اما در چند سال اخیر و با ورود سکوهای دیجیتالی و پخش استریم و زنده سریال‌ها برای تماشاگران خانگی، سریال‌سازی در این کشور پرجمعیت آسیایی، رشد بسیار بالایی داشته است.

چرخ گردون کسب و کارها

چرخ گردون کسب و کارها

شغل به شخصیت رنگ می‌بخشد ومی‌تواند به عنوان یک ویژگی هم در ایجاد درام نقش داشته باشد و قصه را وارد فضاهایی تازه کند. به همین دلیل گاهی برخی قصه‌های نمایشی اساس خود را بر پایه یک فضای شغلی می‌گذارند یا در آنها شغل شخصیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرخش سیب سرنوشت در دستان ربه‌کا

چرخش سیب سرنوشت در دستان ربه‌کا

در این شماره سراغ سریال خاطره‌انگیزی رفتیم که می‌توان میان قصه آن وچند کتاب، پیوندهایی را قائل بود. خطوطی از رمان «ربه‌کا» نوشته دافنه دوموریه(نویسنده انگلیسی)وهمچنین داستان «سیب بلورین» نوشته مینو کریم‌زاده درقصه سریال«عشق گمشده» ساخته حسین سهیلی‌زاده هویداست.

چالش چهره‌ها در برمودا

چالش چهره‌ها در برمودا

«فضای کلی برمودا صرفا یک تاک‌شو نیست بلکه می‌توان به آن رئالیتی‌شو هم گفت. درعین‌حال قدری فضای نمایشی را به آن افزوده‌ایم. سناریوی کلی برنامه برمودا از این قرار است که کامران نجف‌زاده دفتر تحریریه قدیمی داشته که سال‌ها پدربزرگش درآن روزنامه چاپ می‌کرده است. او بعد ازهفت سال ازآمریکا برگشته ومی‌خواهد آن را دوباره راه‌اندازی کند.

پلان‌هایی از یک ترور

پلان‌هایی از یک ترور

تولید کارهای پلیسی و اکشن شاید در ظاهر ساده باشد اما اگر یک نگاه کلی به روند تولید آن داشته باشیم، مشخص می‌شود که چه پروژه بزرگ و سختی است.

گفت‌و‌گو با جیمز کاویزل، بازیگر «مظنون»

گفت‌و‌گو با جیمز کاویزل، بازیگر «مظنون»

این روزها تماشاگران تلویزیون در ایران، شاهد پخش سریال «مظنون» با بازی جیمز کاویزل هستند که جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان، فیلمساز مولف سینما، نویسنده فیلمنامه پرتنش و هیجانی آن است. کالویزل از آن دسته بازیگرانی است که فیلم‌ها و سریال‌هایش را با دقت انتخاب می‌کندوعقیده دارد کاری که انجام می‌دهد باید پیامی مثبت و درست برای بینندگانش داشته باشد.

فرصتی برای آشتی‌کنان

فرصتی برای آشتی‌کنان

زوجین با هزار امید و آرزو و برای رسیدن به خوشبختی و آرامش، کانون گرم خانواده و زندگی مشترک‌شان را تشکیل می‌دهند، اما در برخی مواقع دلایل متعددی موجب می‌شود تا از ادامه زندگی خودداری کنند و طلاق را آخرین راه‌حل بدانند.

خواهر همسنگر برادر

خواهر همسنگر برادر

خواهر برادری برای خیلی از ما که حوالی دهه۷۰ مخاطب جدی تلویزیون شدیم، همان تلخی و شیرین‌های قصه «شیرین» بود که در دنیایش به همراه سه برادر رقم می‌زند. این شخصیت به ما یاد می‌داد چطور می‌تواند حریم خودش را داشته باشد ودرعین حال، خواهری کند.

شیفته نقش‌های خاکستری هستم

شیفته نقش‌های خاکستری هستم

محمدصادق ملک، بازیگر نقش وزیراعظم درسریال مستوران۲است که در این قامت تا امروز خوش درخشیده. او شخصیتی چندلایه ومتفاوت رابه تصویر کشیده است. بااین بازیگر که پیشتر او رادرسریال‌های بانوی عمارت،ازسرنوشت و...دیده‌ایم، گفت‌وگو کردیم.

شسته شدن نقاب چهره‌ها

شسته شدن نقاب چهره‌ها

یکشنبه شبی را در سال ۱۳۷۹ به یاد آورید که کنار خانواده مقابل جعبه جادو به تماشا می‌نشستیم تا ببینیم سرنوشت ارباب، رعایا و کینه سوزاننده فرخ در سریال «پس از باران» چه می‌شود.

داغ جنگ بر دل دا

داغ جنگ بر دل دا

«قصه دا» مجموعه‌ای بودکه خوانش کتاب «دا» را با پویانمایی تلفیق کرد. این مجموعه به کارگردانی سینا عطاییان نخستین بار سال۱۳۹۰ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. در این اثر تعدادی از بانوان بازیگر، راویان قصه شدند که با تصاویر انیمیشنی برگرفته از کتاب پخش می‌شد. در اینجا نگاهی به این کتاب و مجموعه تلویزیونی آن انداختیم.

مستوران، نقطه عطف سریال‌ سازی در تلویزیون

مستوران، نقطه عطف سریال‌ سازی در تلویزیون

محمدصادق ملک، بازیگر نقش وزیراعظم در سریال مستوران ۲ است که در این قامت تا امروز خوش درخشیده. او شخصیتی چندلایه و متفاوت را به تصویر کشیده است. با این بازیگر پیشتر او را در سریال‌های بانوی عمارت، از سرنوشت و... دیده‌ایم، گفتگو کردیم. 

آسوکا ناجی کهکشان

آسوکا ناجی کهکشان

بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای سریال‌های خارجی، این روزها بیشتر با شبکه تماشا همراه هستند. در این شبکه هم سریال‌های خاطره‌انگیز راهی آنتن می‌شود، هم مجموعه‌هایی تازه به پخش می‌‌رسد.

1 صفحه

نیازمندی ها