جام جم آنلاین - آرشیو

بر ازدست‌رفته‌ها غم مخورید!

بر ازدست‌رفته‌ها غم مخورید!

بر آنچه آمده خوشحال مشوید و بر از دست رفته‌ها غم مخورید! لِکیلا تَأْسَوْا عَلی‌ ما فاتَکمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاکمْ

راهکارهایی برای برق انداختن ظروف مسی

راهکارهایی برای برق انداختن ظروف مسی

هنوز هم برخی مادر‌ها و مادربزرگ‌ها چند تکه‌ای از ظرف‌های مسی جهیزیه‌شان را دارند. حالا هم دوباره چند سالی است که پای ظروف مسی به آشپزخانه و حتی اتاق‌های پذیرایی باز شده است؛ ظروفی که در کنار نوستالژیک بودن و یادآوری خاطرات گذشته، خاصیت‌هایی هم دارند و پخت‌و‌پز غذا در آنها می‌تواند با رعایت شرایطی به سلامتی ما کمک کند.

تلاش برای جریان‌سازی زیست مومنانه

نقش مساجد در بین خانواده‌ها و در حوزه جمعی، از موضوعاتی است که جای بحث دارد. این‌که امروز این نقش به چه شکل ایفا می‌شود و برای این جریان چه اقداماتی شده، موضوعی بود که به بهانه آن با مرتضی طاهریان که معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور را به عهده دارد، صحبت کردیم. او در این گفت‌و‌گو از شکل‌گیری طرح‌ها و برنامه‌های مختلف با هدف برقراری هر چه بیشتر این ارتباط خبر داد.

آداب غذاخوردن در اسلام چگونه است؟

آداب غذاخوردن در اسلام چگونه است؟

احکام اسلام از سوی آفریدگاری حکیم و دانا و بر پایه حکمت و مصلحت وضع شده‌است تا انسان را در مسیر زندگی مادی و معنوی یاری رساند. این حکمت‌ها گاه آشکار است و هرکس می‌تواند با اندکی تامل، وجه، یا وجوهی از آنها را دریابد؛ مانند شستن دست پیش از غذا اما در برخی احکام، یافتن فلسفه وجودی آنها به سادگی میسر نیست. برخی احکام، به آثار و روابطی ناشناخته اشاره دارد که فهم حقیقت آنها ابزار خاص خود را می‌طلبد، روابط و آثاری مانند وضوی پیش از غذا و زیاد شدن رزق، یا جمع کردن آنچه از سفره غذا می‌ریزد و....

بهترین درمان برای افسردگی فصلی پاییز چیست؟

یک روانشناس درباره افسردگی فصلی گفت: اگر افسردگی فصلی خفیف باشد، پیاده روی زیر نور آفتاب تا اندازه ای موثر است.

فواید شگفت انگیز بوتاکس در درمان بیماری ها

بوتاکس علاوه بر خواص زیبایی خود فواید دیگری برای درمان بیماری ها و رفع دردهای مزمن بدن دارد که با دانستن آن ها شگفت زده خواهید شد.

طرز تهیه ترشی شلغم

طرز تهیه ترشی شلغم

معمولاً برای تهیه این ترشی علاوه بر شلغم از چند تکه لبو هم استفاده میشه. تا ترشی خوش رنگ بشه. بعد از یک هفته موندن کم کم شلغم هم رنگ ترشی رو میگیره. در واقع وقتی ترشی آماده شد دیگه شلغم و لبو تفاوت زیادی با هم ندارن.

طرز تهیه خورشت نارنگی

طرز تهیه خورشت نارنگی

این میوه در تهیه انواع دسر‌ها و غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از تهیه مربای نارنگی و چیز کیک نارنگی گرفته تا تهیه یک خورشت نارنگی لذیذ و متفاوت.

طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ

طرز تهیه رشته پلو با ته دیگ مرغ

رشته پلو را به شکل های مختلف و با مواد متنوعی میتوان تزیین کرد. مخلوط پیاز داغ، زرشک و خلال پسته قطعاً حرف نداشت. هم رنگ و آب قشنگی به غذا داد و هم طعمی عالی به رشته پلو و مرغ برشته اضافه کرد.

طرز تهیه مارمالاد انجیر

طرز تهیه مارمالاد انجیر

همچنین برای تهیه مارمالاد میوه رو به همراه پوست می پزن تا کاملا له بشه، امادر تهیه مربا شما تکه های میوه رو توی شهد می تونید ببینید. مارمالاد، مربای خمیری شکلیه که تکه های میوه داخل آن وجود نداره.

طرز تهیه ادویه تندوری

طرز تهیه ادویه تندوری

بهترین روش مصرف این ادویه برای کباب و جوجه می باشد. علاوه بر آن برای انواع غذاهای هندی، غذاهای تند و مرغ تندوری می توان استفاده کرد. این ادویه ی هندی با ذائقه ی ایرانی بسیار سازگار و خوشایند می باشد.

طرز تهیه معجون قهوه و انار

طرز تهیه معجون قهوه و انار

برای درست کردن این معجون باید تخم مرغ را به همراه شیر، یخ، عسل، آب انار، قهوه و موز در داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مخلوطی نرم و یکدستی به وجود بیاید.

طرز تهیه تارت انار

طرز تهیه تارت انار

بر خلاف تارت بلوبری و درست مثل تارت خرمالو؛ این تارت انار بدون فر تهیه میشه. یعنی خیلی راحت و سریع خمیر تارت (کراست) و مواد میانی (فیلینگ) رو آماده می کنین. مواد میانی رو روی خمیر میریزین و میذارین داخل یخچال. هیچ دردسری هم نداره.

طرز تهیه سالاد انار و کلم

طرز تهیه سالاد انار و کلم

سالاد انار از سالاد های خوشمزه و لذیذ پاییزی می باشد و مواد اصلی آن ، کلم قرمز ، گردو و انار می باشد البته در بعضی از دستور العمل های تهیه سالاد انار ، بجای کلم قرمز یا همون کلم بنفش از گل کلم و یا کلم سفید استفاده می شود.

5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها

5 ترفند آشپزی برای سالم تر کردن غذاها

حتماً شما هم مانند بسیاری از مادرها و مادربزرگ ها به فوت کوزه گری که همان ترفند آشپزی در آشپزخانه است باور دارید. این نکات آشپزی در هر دوره مدرن و به روز می شوند و اگر می خواهید از دیگران عقب نمانید و حرفی برای گفتن داشته باشید این چند ترفند آشپزی را از یاد نبرید و استفاده کنید.

طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان

طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان

طبخ ماهی با انواع پنیر می تواند غذای بسیار خوش طمع و بدون بویی را فراهم کند، این غذا همچنین کاملا رژیم و بدون نیاز به روغن است. با استفاده از این روش پخت می توانید دوستان یا خانواده را به خوردن غذاهای دریایی ترغیب کنید.

1 صفحه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها