جام جم آنلاین - آرشیو

سبزه کدوحلوایی متفاوت و زیبا

سبزه کدوحلوایی متفاوت و زیبا

سبزه درسفره هفت‌سین نماد طراوت،سرسبزی و زندگی است. اغلب اوقات ما سبزه‌هایی مثل سبزه گندم یا عدس را در سفره هفت‌سین می‌گذاریم اما جالب است بدانید که می‌توان به سبزه سفره هفت‌سین هم تنوع داد و سبزه‌هایی را کاشته، در این سفره گذاشت که علاوه‌بر جلوه متفاوت‌شان می‌توانیم آنها رابه باغچه یا گلدان منتقل کرده و از دانه و میوه‌شان هم بهره ببریم.

خواب عمیق

خواب عمیق

دیالوگ معروف پدر و مادرها که توی سریال‌های شبانه تلویزیونی قبل از خواب به فرزندشان نوید «بزرگ که شدی با سواد می‌شوی» را می‌دادند، خیلی وقت است که نخ‌نما شده. این حرف را من نمی‌گویم، آمار و ارقام نشان می‌دهد در دارد روی پاشنه بی‌سوادی می‌چرخد و عن‌قریب است که از لولا جدا شود و بلایی سر فردای‌مان بیاورد، وطن‌سوز.

انگشت اتهام به سمت کیست؟

انگشت اتهام به سمت کیست؟

کاهش فاجعه‌بار نمرات دانش‌آموزان و جملاتی مشابه، مدتی است که تیتر خبرگزاری‌های مختلف شده. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از افت دو نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات رشته‌های نظری نهایی خرداد امسال خبر داده و برای توضیح علت این اتفاق گفته است: «راهبرد مطالعه دانش‌آموزان صحیح نیست و در مطالعه دروس به مفاهیم مهم، کلیدواژه‌ها و حفظ کردن توجه داشتند.» به همین دلیل برای بررسی بیشتر ابعاد این موضوع با آقای طالب‌زاده، کارشناس حوزه‌ آموزش و پرورش گفت‌وگو کردیم.

خانواده مأمن زندگی

خانواده مأمن زندگی

وقتی مشکلات و دلتنگی‌ها و گرفتاری‌ها یکجا به سمت‌مان هجوم می‌آورد و ما را غافلگیر می‌کند،‌ وقت‌هایی که دل‌مان از زمین و زمان می‌گیرد و نمی‌دانیم باید کجا برویم و به چه کسی پناه ببریم، ‌درست در چنین لحظاتی است که خانه پناهگاه ماست و اعضای خانواده افراد امینی هستند که ما می‌توانیم برای حل مسائل و مشکلات روی کمک آنها حساب کنیم و حتی اگر برای باز کردن گره‌های زندگی ما کاری از دست‌شان برنیاید، بازهم همین حضور و همراهی کردن‌شان برای ما مایه دلگرمی است و ما را شیر می‌کند تا به دل حادثه بزنیم و شجاعانه و با روی باز از مشکلات استقبال کنیم.

روز‌های کرونایی و گشتی مجازی در گنجینه‌های فرهنگی

روز‌های کرونایی و گشتی مجازی در گنجینه‌های فرهنگی

در این روز‌های کرونایی و خانه‌نشینی‌های اجباری و طولانی، در کنار پرداختن به امور شخصی، به خاطر وجود اینترنت فرصتی هم فراهم است تا به کشف موضوعات تازه رفت و در‌های بسته‌ای از فرهنگ و دانش را به روی خود باز کرد.

فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها