رئیس جمهور گفت: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی 22 بهمن 57 دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۱۲
قدرت نظامی ما از یک سال پیش به مراتب بالاتر است / با صندوق نباید قهر کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم 22 بهمن تهران، گفت: روز تاریخی 22 بهمن را خدمت همه ملت بزرگوار ایران اسلامی و به محضر رهبری معظم انقلاب تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: یاد همه شهیدان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و همچنین امام شهیدان را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور بیان داشت: بهمن 57 در 41 سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد. علی‌رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم اینکه جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

بی‌تردید در 22 بهمن 57 قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم

روحانی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی 22 بهمن 57 دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم.

روحانی بیان داشت: بدون عنایت خداوند چگونه امکانپذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: من در اینجا می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم، تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به این سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به وجود آمده باشد پاسخ دهم که چرا ملت ایران در 41 سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد.

مردم ما مردم‌سالاری را انتخاب کردند

رئیس جمهور بیان داشت: در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم‌سالار دینی بین یک فاسدی بین شاهد ملعون و مثل انسانی باایمان و با دانش و سیاست همچون امام، ملت ما امام را انتخاب کردند. مردم‌سالاری را ملت ما انتخاب کردند.

بالاترین ثمره انقلاب، انتخاب است

روحانی گفت: بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند، به اعتقاد من این انتخابات و این انتخاب امروز هم باید در پیش‌روی مردم باشد. پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ 41 سال پیش خواهد بود. بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است، انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است.

وی تصریح کرد: یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و حق و باطل و بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت را برگزینند و انتخاب کنند و در نوع قانون اساسی قانون اساسی موردنظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.

برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که 41 سال پیش تحقق پیدا کرد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه انقلاب برمبنای آن بود که درِ انتخابات بسته شده بود، گفت: انسداد در و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را بر انتخابات باز کنند. برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که 41 سال پیش تحقق پیدا کرد، پدران، برادران، خواهران و مادران ما در آن عصر بود که راه انقلاب را برگزیدند و از ما می‌پرسند آیا امروز هم ما ناچاریم همان راه 41 سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم، پاسخ این است که حضور مردم و انتخاب مردم منحصر به 41 سال پیش نبوده و هر روز مردم در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند. جامعه‌ای که در او آزادی است انتخابات مستمر در آن تحقق می‌یابد، جامعه‌ای که در آن جامعه مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند همواره انتخابات وجود دارد.

روحانی افزود: مگر مردم ما فقط در 12 بهمن و 22 بهمن 57 راهی را برگزیدند؟ در 10 و 11 فروردین 58 به صورت رسمی با نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند. در آن رفراندوم و همه‌پرسی عمومی که پایه نظام اسلامی ما است، مردم یکبار دیگر در انتخاب خبرگان قانون اساسی به انتخاب دعوت شدند و مردم یکبار دیگر برای همه‌پرسی قانون اساسی در سال 58 یکبار دیگر به انتخاب دعوت شدند و هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌شوند.

وی بیان داشت: کدام 22 بهمن است که مردم در انتخابات شرکت نکردند، 22 بهمن مردم آزادند که به خیابان‌ها بیایند و انقلاب‌شان را تأیید کنند و با امام و رهبری بیعت کنند و یا آنکه در خانه بمانند اما مردم هر سال انقلاب را انتخاب کردند و راهپیمایی و حضور در صحنه را انتخاب کردند، مسیر ما، مسیر انتخابات است و انقلاب ما برمبنای انتخاب بزرگ یک ملت در 41 سال پیش و در انتخاب‌های بعدی به وجود آمده است و تکامل پیدا کرده است البته روشن است که ما در تمام مقاطع از روز اول با دشمنان قسم خورده و سرسختی مواجه بودیم.

رئیس‌جمهور افزود: انقلاب اسلامی ایران تأثیرش تنها در داخل ایران نبود و تأثیرش در منطقه بود، و تأثیرش بر جهان و بر مسلمانان و بر آزادیخواهان بود. برای قدرتی چون آمریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی یک ملت بزرگ و بیرون راندن ابرقدرت آمریکا از این سرزمین طبیعی است که غیرقابل تحمل باشد و طبیعی است که از 41 سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که ایران چه مقدار اهمیت دارد، آنها به خوبی می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست؟ و می‌دانند قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت‌ها و یا به یک معنا بالاترین قدرت منطقه حساس خاورمیانه است، به همین دلیل از روز اول دشمن سرسخت این ملت و انقلاب، آمریکا و صهیونیست بود.

روحانی گفت: آمریکا ایرادش به انتخاب ما است، ‌آمریکا می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند، سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند، نظام شاهنشاهی را ما تأیید کرده بودیم، مای آمریکا می‌خواستیم بماند و چرا مردم آمدند و راه نویی را برای زندگی خود انتخاب کردند؟ پس دعوای ما با آمریکا دعوای انتخاب است.

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌گوییم همیشه ملت ایران در همه موضوعات و در مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید. آمریکا به ما می‌گوید باید به گذشته برگردید و باید به 41 سال پیش برگردید و سخن مردم ما این است که به عقب برنمی‌گردیم و راه و مسیر ما برای پیشرفت و تعالی این کشور است و لذا شما می‌بینید این دشمنی و کینه‌توزی در طول 41 سال گذشته به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اما راه انقلاب ما همان راه روز اول است، من از جوانان عزیز، از دانشگاهیان، از محققان یک بار دیگر سخن امام در روز 12 بهمن 57 در بهشت‌زهرا (س) بخوانید و دقت کنید، آنچه امام روز اول به مردم گفت تا روز آخر پای آن کلام ایستاد، امام با مردم صادقانه رفتار کرد، امام به وعده‌اش عمل کرد، امام هر چه در روز 12 بهمن در بهشت‌زهرا (س) گفت تا پایان عمر پربرکتش عمل کرد.

روحانی گفت: امام در بهشت‌زهرا (س) به مردم گفت سرنوشت مردم دست خود مردم است، امام به مردم گفت مردم بر سرنوشت خودشان مسلط هستند و مجلس باید قانونی باشد، دولت باید قانونی باشد، ابتنای نظام بر اساس قانون باشد، امام آن روز به مردم گفت ما دنبال استقلال فرهنگی و سیاسی در این کشور هستیم.

رئیس جمهور در این باره افزود: امام آن روز به مردم گفت ما با مظاهر تمدن و تجدد مخالف نیستیم ما با فحشا و فساد مخالف هستیم. امام آن روز گفت من به دلیل خواست مردم و اینکه مردم من را قبول دارند دولت تعیین می‌کنم، آنچه امام در 12 بهمن گفت روز آخر زندگی‌اش هم همان را گفت، راه امام راهی بود پیوسته و بدون انحراف و مردم این صداقت را از کلام و عمل امام مشاهده کردند.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: آنچه انقلاب ما را استحکام بخشیده است حضور مردم و رأی مردم است. من این نکته را اضافه کنم هر چه مردم از ما می‌خواهند باید به آن عمل کنیم. من در اینجا می‌خواهم از نیروهای مسلح، از سپاه پاسداران، از بسیج و از همه نیروها تشکر و سپاسگزاری کنم، آن روز که در بدرقه شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی مردم به خیابان آمدند و از نیروهای مسلح ما انتقام را خواستند و از دولت انتقام را خواستند نیروهای مسلح ما به آنچه مردم خواستند عمل کردند.

روحانی بیان داشت: اینکه عین‌ الاسد آمریکا در عراق موشک‌باران می‌شود یعنی اجرای خواست مردم؛ مردم انتقام را خواستند، نیروهای مسلح ما سخن مردم را به کرسی نشاندند، آن روزی که هواپیمایی در کنار فرودگاه ما آسمان را نیلی کرد و قلب ما و رهبری را سوزاند مردم از مسؤولین عذرخواهی خواستند و نیروهای مسلح ما عمل کردند و سریعاً از مردم عذرخواهی کردند و به مردم قول دادند دقت خواهند کرد و چنین اشتباهی هرگز تکرار نشود. نیروی مسلحی که با مردم است و به خواست مردم عمل می‌کند، نیروی مسلحی که در کنار مردم است این همانی است که راه انقلاب اسلامی ما تعیین کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن افزود: گاهی سخنانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با راه امام و انقلاب در تضاد است، یادتان نرود امام همواره تأکید کرد و گفت همه با هم این همه با هم یک استراتژی مهم انقلاب اسلامی بود هر وقت همه با هم بودیم 22 بهمن آفریده می‌شود، هر وقت با هم بودیم آمریکا شکست خورده است، هر وقت همه با هم بودیم شکوفایی در این کشور اتفاق افتاده است، نگذاریم عده‌ای بگویند این جناح یا آن جناح؛ نه استراتژی ما همه با هم است و در کنار هم باید از این کشور دفاع کنیم و همه باید با هم در برابر آمریکا بایستیم و همه باید هم از حقوق ملت ایران دفاع کنیم،‌این انقلاب برای همه است و برای فرد و گروه خاصی نیست.

روحانی افزود: در 22 بهمن 57 تمام ملت ما احساس پیروزی کردند نه این جناح و نه آن جناح. در 22 بهمن 57 تمام اقوام و مذاهب در ایران احساس پیروزی کردند، شرق، غرب، شمال و جنوب ایران 36 میلیون آن روز جمعیت ایران احساس پیروزی کردند.

وی تصریح کرد: اگر کاری کنیم که همه ما احساس پیروزی کنیم کار انقلابی است، انقلاب یعنی همین یعنی اقدامی می‌کنیم که به نفع همه ملت باشد هر وقت اقدامی کردیم که 83 میلیون را خوشحال کردیم کارمان انقلاب است ولی هر وقت تعدادی را نگران و بعضی‌ها را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد؟ در بسیاری از موارد این و آن نادرست است. مقاومت یا دیپلماسی؟ هر دو درست است مقاومت و دیپلماسی.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: شهید سلیمانی ما هم سردار میدان جنگ بود و هم یک دیپلمات ارشد در مذاکره بود، شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق شهید شد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت بلکه به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد، شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ سردار قوی میدان جنگ بود و در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند عزتمند بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید همه ابعاد شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهیم خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دنبال جنگ در منطقه نبود؛ آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند شهید سلیمانی دنبال بی‌ثباتی در منطقه نبود، شهید سلیمانی دنبال ثبات بود. شهید سلیمانی به کمک و مردم عراق به سوریه، عراق و منطقه امنیت داد، شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود جنگی به صلح منتهی شود و صلحی که همچنان قوی باشیم که جنگ ایجاد نشود.

رئیس قوه مجریه افزود: قدرت ما است که صلح را حفاظت می‌کند، نیروی مسلح قوی است که کشور ما را در مسیر صلح قرار می‌دهد. من خوشحالم در اینجا این نکته را بگویم که من سپاسگزار صنعت دفاعی کشور هستم که در این مدت چند سال قدرت نیروهای مسلح ما را دوچندان کرده است، در این آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی، فرماندهان نظامی می‌گفتند قدرت نظامی ما امروز از یک سال پیش به مراتب بالاتر است.

روحانی ادامه داد: اینکه قدرت نظامی ما روز به روز برتر است و اینکه می‌توانیم امروز همه نیازمندی‌های خودمان را با دست خودمان و توسط دانشمندان خودمان بسازیم همه جا صنعت ایران است و دست پرتوان مهندسین ایرانی است. قبل از انقلاب 95 درصد سلاح و تجهیزات ما وارد می‌شده است و 5 درصد در داخل درست می‌شده است، امروز همه نیازهای ما در داخل تولید می‌شود و این به معنای توانمندی علمی و قدرت نظامی و دفاعی ملت بزرگ ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ممکن است برخی فکر کنند یا جمهوری یا اسلامی، این سخن غلط است ممکن است افرادی فکر کنند ما جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم، با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم اشتباه می‌فرمایید تضعیف جمهوریت تقویت اسلامیت نیست.

روحانی گفت: جمهوریت و اسلامیت در کنار یکدیگر است این و آن در اینجا درست نیست. در بسیاری موارد نباید بین این و آن انتخاب کنیم یا مقاومت یا دیپلماسی؛ نه، هر دو. یا تعامل با جهان یا ایستادگی؛ نه، هر دو. یا خودکفایی در داخل یا تجارت با خارج؛ نه، هر دو. اینجا جاهایی است که این یا آن صحیح نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در تاریخ انقلاب‌مان امام به ما آموخت که اسلامیت در کنار جمهوری است، امام به ما آموخت دینداری در کنار مردم‌سالاری است. امام به ما آموخت پیشرفت در کنار عدالت است،‌ در بسیاری از موارد ابعاد مختلفی از انقلاب اسلامی را باید مدنظر قرار دهیم.

روحانی تأکید کرد: آمریکا دنبال چیست؟ آمریکا در این دو سال گذشته که این همه فشار بر مردم عزیز ما وارد کرده، تمام تجارت ما و تمام صادرات و واردات ما و تمام نیازمندی‌های کشور را هدف قرار داده است تا مردم ما صبرشان لبریز شود.

وی ادامه داد: آنچه اختلاف محاسبه است این است که آمریکایی‌ها جایگاه و عظمت ملت ایران را درک نکرده‌اند، آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با 41 سال تمدن مواجه هستند نه، آمریکایی‌ها با هزاران سال تمدن ایرانی مواجه هستند. تمدن ایرانیت و تمدن اسلامیت در طول قرن‌ها.

وی بیان داشت: البته انقلاب اسلامی هم در طول 41 سال گذشته اقدامات مهمی را برای تکمیل تمدن اسلامی و ایرانی انجام داده است. آمریکا تنها با نظام و دولت‌ها مواجه نیست، آمریکا با 83 میلیون جمعیت ایران مواجه است و مردم ما یکپارچه هستند، آنجا که بحث ملت، انقلاب و منافع ملی باشد یک‌صدا هستند.

رئیس جمهور با اشاره به روزهای تشییع شهید قاسم سلیمانی گفت: همه مردم یک‌صدا بودند، چشم‌ها همه گریان بود، نگاه‌ها همه به سمت آسمان و همه مردم با مشت گره کرده در برابر ابرقدرت‌ها و آمریکا ایستادند و نظر خود را در آن راهپیمایی‌ها در تشییع جنازه بزرگ اعلام کردند.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد ما را به زانو در آورد، تصریح کرد: آمریکا ملت تسلیم شده، کشور غارت‌شده، دولتی که پشیمان شده و نمی‌خواهد بار مسؤولیت را بر دوش داشته باشد می‌خواهد، اشتباه آمریکا همین است نمی‌داند دولت، ملت، نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب یکپارچه ایستادگی خواهند کرد، تلاش این بود که مردم ما برای نیازمندی‌های روزمره خود درمانده شوند.

وی خطاب به مردم گفت: آیا امروز مردم در نیازهای اساسی‌شان، برق و آب‌شان، نان‌شان و مواد غذایی ضروری‌شان، مدرسه و بهداشت با یک مشکل عظیم و بزرگی که آمریکایی‌ها تصور می‌کردند مواجه هستند؟ آمریکایی‌ها می‌گفتند 3 ماه تحریم را ادامه دهیم ماده غذایی در ایران پیدا نمی‌شود و دارویی پیدا نمی‌شود و مردم در آب، برق، گاز و زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند، آیا این چنین شد آیا ما در دو سال گذشته که در شدیدترین تحریم بودیم (این چنین شد)؟

روحانی با تأکید بر اینکه مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند بیان داشت: در طول ماه‌های اخیر دولت و ملت ما در مشکلات روز به روز فائق‌تر می‌شود و مشکلات را پشت‌سر می‌گذارند. از کشاورزان و صنعت‌گران بپرسید که آیا ما امسال در کشاورزی و صنعت رشد داریم یا نه؟ دو سال تحریم کامل؛ اما امروز مردم ما می‌بینند در بسیاری از مواد غذایی خودکفا هستند و در برخی از مواد غذایی هم در مسیر خودکفایی قرار دارند.

وی عنوان داشت: مردم بدانند روزی که انقلاب پیروز شد تولید کشاورزی ایران 26 میلیون تن در سال بوده است. روزی که دولت یازدهم در سال 92 کار خود را آغاز کرد تولید مواد غذایی 97 میلیون تن بود امروز این تولید 126 میلیون تن است یعنی این دولت در این 6 سال به اندازه تمام رژیم گذشته دهها سال تلاش در ایران (تولید) داشته است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا اشتباه کرده و نفهمیده مهندسان و کشاورزان ما در سراسر کشور با همه توان ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا یک روزی فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند کشور ما به مشکل برمی‌خورد و صف ایجاد می‌شود در حالی که امروز بنزین را صادر می‌کنیم.

وی بیان داشت: در آغاز این دولت تولید بنزین 56 میلیون بوده است امروز 110 میلیون لیتر در روز است. در این 6 سال تولید بنزین دو برابر شده است، اینهایی که در رسانه‌ها می‌پرسند دولت در این 6 سال چه کرده بگویند در کدام بخش صنعت و کشاورزی و نظامی که ملت عزیز ما نتوانسته مشکلات را پشت‌سر بگذارند، آنهایی که می‌گویند ما در برابر آمریکا نمی‌توانیم بایستیم و پیشرفت کنیم در خطا هستند؛ به دست کشاورزان، صنعت‌گران، کارگران و مهندسین نفت ما نگاه کنند.

روحانی تأکید کرد: من یک خبر افتخارآمیزی که البته به طور رسمی در پایان امسال اعلام می‌شود همین جا به ملت بزرگمان اعلام می‌کند که ما در زمان پیروزی انقلاب تولید گاز کشور 110 میلیون مترمکعب در روز بوده است، در روزی که دولت یازدهم شروع به کار کرده تولید گاز ما 625 میلیون مترمکعب در روز بوده، ملت بزرگ ایران پایان امسال تولید گاز کشور به هزار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید. این بزرگترین افتخار برای مهندسان و کارگران نفت و گاز کشور است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کشور در چه رشدی قرار گرفته است؟ ما فقط در کشف میدان نفت بزرگی که امسال اعلام شد 53 میلیارد بشکه نفت در جا را در ایلام و خوزستان مهندسان ما کشف کردند، آمریکا خطا و اشتباهی که داشتند و فکر کردند که اگر ما را در تحریم قرار داده ما عقب‌نشینی می‌کنیم امروز 97 درصد داروی کشور را مردم ما، کارخانه‌ها، مهندسان و پزشکان ما تولید می‌کنند. ما 3 درصد نیاز به خارج داریم که اگر آن هم تلاش کنیم در سال‌های آینده می‌توانیم خودکفای کامل شویم.

رئیس جمهور بیان داشت: در آغاز انقلاب واردکننده بخش بهداشت و سلامت بودیم، امروز در همه این زمینه‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و خودکفا شده‌ایم، امروز ما صادرکننده و گردشگر درمانی و سلامت داریم.

وی خاطرنشان کرد: مسیر ما مسیر درستی است، به این آمار توجه کنید تمام تخت‌های بیمارستانی ما تا ابتدای دولت یازدهم حدود 80 هزار تخت بوده است ما در طول این 6 سال 26 هزار تخت جدید اضافه کردیم و 45 هزار تخت را به طور کامل بازسازی کرده‌ایم، یعنی به اندازه کل تخت بیمارستانی تاریخی کشور ایران ما تاریخ بیمارستانی اضافه و یا بازسازی کردیم. کار عظیمی که این ملت بزرگ و پزشکان و مهندسان و پرستاران ما انجام داده‌اند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم! به خدا قسم این فشاری که به ملت ما وارد شده اگر یک دهم آن را به کشور مشابهی در منطقه وارد می‌شد در برابر آمریکا تسلیم می‌شدند و خضوع می‌کردند، شما بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما یک ماه نفت‌شان تحریم شود حقوق کارمند خودشان را نمی‌توانند بدهند.

وی عنوان کرد: ما امروز به حول و قوه الهی علی‌رغم همه فشارهای آمریکا و علی‌رغم همه تهدیدها روی پای خود ایستاده‌ایم. تا امروز 14 میلیارد دلار برای کالای اساسی و 20 میلیارد دلار برای کالای غیراساسی بانک مرکزی پرداخت کرده است. در این طول مدت این 10 ماه 72 میلیارد صادرات و واردات داشتیم.

رئیس جمهور بیان داشت: 36 میلیارد وارد کردیم و 35.5 میلیارد صادر کردیم تقریباً‌ نزدیک به هم. بنابراین مردم ما روی پایشان ایستادند، مردم ما بازوهایشان را قوی‌تر و افکارشان را مجهز کردند.

وی خطاب به مردم ایران تأکید کرد: 55 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان امروز در کشور ما کار می‌کند، 300 هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان در این 3، 4 سال اخیر مشغول به کار شدند. آمریکا می‌خواست اشتغال را در کشور ما از بین ببرد. ما در آغاز دولت یازدهم 20 میلیون و 600 هزار نفر شاغل داشتیم، امروز 24 میلیون و 400 هزار شاغل داریم یعنی 3 میلیون و 600 هزار بر شاغل خالص ما افزوده شده است. هر سال به طور متوسط 500 هزار نفر مشغول به کار شدند، علی‌رغم همه فشارها و تهدیدها مسیر ما درست بوده است و ملت ما مقاومت و ایستادگی کرده و در تمام زمینه‌ها موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌ایم.

روحانی افزود: اول انقلاب 4500 کیلومتر راه‌آهن در کشور داشتیم، فقط در این 6 سال 1200 کیلومتر راه‌آهن اضافه شده و حدود هزار کیلومتر دیگر تا پایان دولت تقریباً اضافه خواهد شد. من همین جا دستور می‌دهم به وزارت راه که جاده عظیم تهران ـ شمال را که تکمیل شده از فردا رفت‌وآمد آزمایشی‌اش را باز کند و جاده را به روی مردم باز کند و انشاءالله اوایل اسفند این جاده مهم که یکی از افتخارات مهندسی ایران است افتتاح خواهد شد. کار عظیم و بزرگی در یک پروژه که ارزش آن 10 هزار میلیارد تومان است و ما امسال در 6 ماه دوم سال 33 هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه دست روی دست نگذاشته‌ایم خاطرنشان کرد: دولت ما ورشکسته نیست، ملت ما تسلیم شده نیست، آمریکا بفهمد اشتباه و خطا کرده است و بزرگترین خطاها را مرتکب شده است. در کشور همسایه ما مهمان عراق و فرمانده ما را علی‌رغم همه قوانین بین‌المللی بزرگترین جنایت و ترور را انجام داد و خاک مردم فلسطین و سوریه را علی‌رغم همه قطعنامه‌های بین‌الملل به اسرائیل هدیه کرده است.

رئیس جمهور بیان داشت: مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند، راه آمریکا به ضرر ملت ایران،منطقه، جهان اسلام و همه جهان است و حتی کار کاخ سفید به ضرر مردم خود آمریکا است، در این شرایط خداوند به ما چه می‌گوید: وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَی اللَّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا ۚ وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَیٰ مَا آذَیْتُمُونَا ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ. پیامبران در برابر فشار و ستم آنهایی که در برابر حق ایستاده بودند می‌گفتند چرا به خداوند توکل نکنیم، آن خدایی که راه نجات و مسیر هدایت را پیش‌روی ما گذاشته است وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلی‏ ما آذَیْتُمُونا وَ عَلَی اللَّه. البته در سایه تحریم و فشار مردم ما آزار می‌بینند. مردم ما اذیت می‌شوند و فشار بر مردم ما وارد می‌شود اما در عین حال مردم ما کاملاً آگاه هستند که می‌توانیم از این فشار عبور کنیم، همانطوری که در ماه‌های اخیر در تمام شاخص‌های اقتصادی روند ما مثبت بوده است این به معنای آن است که ما قدرت داریم و در برابر فشار آمریکا به پیروزی برسیم و در برابر همه آزار و اذیت‌ها ما می‌ایستیم.

روحانی با تأکید بر اینکه انتخابات دوم اسفند یک انتخابات در میان همه انتخابات است، گفت: انقلاب ما در سایه انتخاب درست ملت ما به پیروزی رسید و انقلاب ما برای این بود که راه انتخاب به سوی ما باز باشد. یکی از بالاترین ارزش‌های ملی و دینی ما انتخاب است و بتوانیم بین دو راه، راه بهتر را برگزینیم و بین چند راه، راه بهتر را برگزینیم. انتخاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ما است.

رئیس جمهور گفت: ممکن است در این انتخابات ما گله و انتقاد داشته باشیم، اشکالی ندارد انتقاد آزاد است اما مردم عزیز ایران انتقاد باشد و منتقد باشیم اما خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نشویم.

وی بیان داشت: به خاطر این کار یا آن کار یا این اقدام یا آن اقدام با صندوق رأی قهر نکنید، انتخابات و صندوق رأی منجی ما است، ما در دهه پنجم انقلاب که یک سال آن گذشته و وارد سال دوم می‌شویم خیلی از اصلاحات باید در این کشور انجام گیرد، نظام جمهوری ما باید نوسازی شود و سالم‌تر و شکوفاتر شود.

رئیس‌جمهور گفت: در سایه رأی،‌حضور و انتخابات شما. با صندوق نباید قهر کنیم، با انتخابات نباید قهر کنیم به هر صورت است باید پای صندوق انتخابات برویم، امام ما را به انتخابات دعوت کرد که ما صندوق رأی را رها نکنیم، در هر انتخاباتی رهبر انقلاب تأکید کردند که در انتخابات حضور پیدا کنیم،‌ انتخابات غیر از عظمت و امنیت ملی و ایستادگی در برابر دشمن آن هدف مهم و ارزشمند یعنی انتخاب که دستاورد انقلاب است نهاد انتخاب و انتخابات را تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما یکبار دیگر مثل امروزی که شما به صحنه آمدید و افتخار آفریدید، دوم اسفند پای صندوق رأی بروید و یکبار دیگر افتخار بیافرینید و به همه دشمنان اعلام کنید راه مردم ما آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

رئیس‌جمهور در پایان سخنرانی خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال در میدان آزادی تهران بیان داشت: ما در برابر شما (دشمنان) تسلیم نمی‌شویم، شما را وادار می‌کنیم که روزی در برابر ملت ایران تسلیم شوید و سر فرود آورید و بی‌تردید پیروزی از آن ما است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها