تراکتور JCB با سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت، لقب سریع‌ترین تراکتور در جهان را یدک می‌کشد.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۷۵
سریع‌ترین تراکتور جهان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال پیش بود که در یک برنامه تلویزیونی، تراکتوری با نام The Stig توانست با ثبت رکورد سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (۸۷ مایل در ساعت) در فرودگاه برونتینگتورپ در منطقه لسترشر، لقب سریع‌ترین تراکتور در جهان را مال خود کند.

حال با گذشت ۱۵ ماه، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شده که از نظر سرعت نسبت به تراکتور قبلی، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

یک تراکتور جدید محصول شرکت تولیدات لوازم صنعتی انگلیسی JCB توانسته رکورد سرعت سریع‌ترین تراکتور در جهان را بشکند.

شرکت JBL بر روی تراکتور Fastrac 8000 خود تغییرات گسترده‌ای اعمال کرده و یک تراکتور منحصر‌به‌فرد با سیستمی متفاوت را تنها برای رکورد شکنی، تولید و محل رکوردشکنی آورده است.

این تراکتور در یک فرودگاه خصوصی در منطقه یورک‌شر انگلیس حاضر شده و با نهایت سرعت ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت (۱۰۳ مایل در ساعت) موفق به رکورد شکنی شد.

با حضور گروه کارشناس و فیلم‌برداران برای ثبت مستند، تراکتور پر سرعت JCB پس از چند ده متر به یرعت بالای خود رسید و در نهایت توانست نهایت سرعت ۱۶۶.۷۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

این مقدار با سرعت بسیاری از خودرو‌های سواری یکسان بوده که با وجد حجم و اندازه بزگ ایت تراکتور و البته وزن سنگین آن، رکوردی جالب و قابل توجه است.

اما تراکتور قدرتمند JCB برای رسیدن به این سرعت و شکستن رکورد مورد نظر، از مشخصات فنی منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد.

در این تراکتور از پیشرانه ۷.۲ لیتری دیزلی با قدرت نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار (۷۴۶ کیلووات) و ۱۸۴۳ پوند‌فیت (۲۵۰۰ نیوتن‌متر) گشتاور استفاده شده است.

جعبه دنده متغیر پیوسته که در نسخه اصلی تراکتور استفاده می‌شد با یک سیستم انتقال ۶ سرعته جایگزین شده، کابین این تراکتور نیز نسبت به نسخه اصلی، کوچک‌تر، سبک‌تر و با طراحی آیرودینامیک ساخته شده است.

با این مشخصات در واقع راننده به جای یک تراکتور، حس راندن یک ابرخودرو را خواهد داشت، البته کنترل وسیله نقلیه با این ابعاد در سرعت بالا کار دشواری است.

برای ثبت رکورد از کارشناسان گینس دعوت به عمل آمد، مراحل ثبت رکورد به صورت میانگین سرعت در دو مسیر انتخاب می‌شود، تراکتور بار اول از یک قسمت فرودگاه به سمت دیگر حرکت کرد و برای بار دوم در جهت مخالف، به حرکت خود ادامه داد.

میانگین سرعت هر دو تست سرعت به عنوان رکورد انتخاب شد. دلیل این کار آن است که گاهی حرکت در یک جهت به دلیل وزش باد یا دلایل دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

از این رو برای ثبت رکورد سرعت یک خودرو، میانگین سرعت در یک مسیر به صورت رفت و برگشت محاسبه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها