اگر بخواهیم سریال‌سازی‌مان رشد کند باید صنعت سریال‌سازی را جدی بگیریم و مادامی که به نگاه حرفه‌ای حاکم بر تولید نرسیم باید با مشکلات پیش‌پاافتاده دست و پنجه نرم کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۱۷
رشد و شکوفایی در سریال‌سازی

مخلص کلام این‌که متاسفانه صنعت تولید سریال، جدی گرفته نشده و همین باعث شده مخاطبان را به مرور از دست بدهیم.

جدیت در تولید، یعنی آن که ادبیات برای فیلمنامه‌نویسان ما جدی گرفته شود و بدون دانش ادبی کافی و آشنایی با منابع ادبی غنی به سمت نگارش نیایند.

وقتی کار هنری می‌کنید، سختی‌ها و دقت‌نظرها و منظم بودن‌های خاص خودش را دارد و از همه اینها گذشته باید یک ارتباط سالم میان نسل قدیم و نسل جدید وجود داشته باشد. نسل جدید باید از تجربه‌های نسل قدیم بهره بگیرد و نسل قدیم هم باید همه تجربیاتش را به نسل جدید انتقال دهد تا شاهد رشد و شکوفایی در سریال‌سازی باشیم.

ما باید در روند کارگردانی و پروسه ساخت هم جدیت داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم از میراث تلویزیون خود محافظت کنیم و مخاطب را از دست ندهیم. آنها که در آخرین لحظات نسبت به پخش تصمیم می‌گیرند کار را کلید بزنند و کار را با عجله می‌سازند، در نهایت از جدیت تولید کاسته‌اند و یقینا مردم هم این سهل انگاری را می‌فهمند.

خودم به‌عنوان بازیگر، کارهایی را در تلویزیون داشته‌ام که همه‌چیزش با صبر و تمرکز انجام می‌شد. با وسواس از سناریو نت‌برداری می‌کردیم، با کارگردان و نویسنده صحبت و تعاطی افکار می‌کردیم و در جهت بهبود کار در جلسات متعدد شرکت می‌کردیم.

هر زمان که حساسیت‌ها و وسواس‌ها بیشتر بوده نتیجه بهتری عایدمان شده و هر زمان کم‌توجهی شده و جدیت گرفتن کار کم شده نتیجه مفید عایدمان نشده. ما به‌عنوان امانتدار نسل گذشته باید خاطرات خوب مخاطبان از دهه‌های قبل را حفظ کنیم. ما حتی در دوران جنگ هم محصولات خاطره‌ساز تلویزیونی داشتیم و از این رو باید به شدت جدیت در تولید داشته باشیم. باید از خطاهایمان کم کنیم و الگوهای موفق پیشین را مورد توجه قرار دهیم تا هرچه بیشتر بتوانیم مخاطب را به سمت محصولات خود بکشانیم.

اردلان شجاع‌ کاوه - بازیگر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها