گفت‌وگو با رضا مهماندوست، پس از کسب عنوان بهترین سرمربی تکواندوی جهان

این افتخار تقدیم به ملت ایران

افتخاری دیگر برای رضا مهماندوست و البته برای ایران. سال‌هاست که رضا سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان است و آنقدر در این تیم تاثیرگذار بوده که امسال عنوان بهترین مربی سال 2019 را به او اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۴۸
این افتخار تقدیم به ملت ایران

با این حال مهماندوست همان اول مصاحبه این افتخار را تقدیم همه ایرانی‌ها می‌کند و می‌گوید: «من ایرانی هستم و افتخاری که به دست آمده متعلق به من نیست، متعلق به ایران است.»

آقا رضا تبریک، افتخار بزرگی بود که نصیب شما شد.

این افتخار برای من نبود، برای ایران بود. من هم به عنوان یک ایرانی از این اتفاق خوشحال هستم و در واقع افتخاری که من کسب کردم برای ملت ایران است.

شما هر بار که افتخاری کسب می‌کنید این حرف را می‌زنید.

بله، فراموش نمی‌کنم از کجا آمده‌ام. من یک ایرانی هستم و همیشه و در همه حال تمام تلاشم این بوده که پرچم ایران را بالا ببرم و برای کشور افتخارآفرین باشم. امروزه شرایط اقتصادی مردم ایران بد است و اگر این افتخار باعث می‌شود تا ذره‌ای از فشارهای آنها کم شود من خوشحال می‌شوم.

خودتان فکر می‌کردید که به چنین افتخاری برسید؟

من هیچ‌وقت به این چیزها فکر نمی‌کنم. برای خودم چارچوبی دارم و مطابق آن چارچوب حرکت می‌کنم. آنچه برای من اهمیت دارد این است که همیشه به سمت هدفی که ترسیم کرده‌ام حرکت کنم و با پشتکار و جدیت به سمت آن بروم. بقیه مسائل هم با خدا. اگر من انتخاب شده‌ام بدون شک لطف دوستان بوده است. باز هم می‌گویم اگر حتی یک نفر در دل ایران از این اتفاق خوشحال شده باشد برای من کافی است. من همیشه به حمایت مردم کشورم نیاز دارم و امیدوارم به‌زودی خنده روی لب همه آنها بیاید.

اوضاع تیم ملی آذربایجان چطور است؟

از کدام مشکلات بگویم؟ احساس می‌کنم ما را رها کرده‌اند. الان شاید اینجا جای انتقاد نباشد، اما سه سال است نه حقوق درست و حسابی می‌دهند و نه امکانات.

پس چرا مانده‌اید؟

نمی‌خواهم رفیق نیمه راه باشم.در مرام من نیست که وسط راه،کار را ول کنم و بروم. احساسم این است که چشم امید این بچه‌ها به من است. دلم نمی‌خواهد ناامیدشان کنم.

نظر شما درباره عملکرد ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها چیست؟

عالی بودند. بچه‌ها همه‌شان خوب بودند و با قدرت دو سهمیه المپیک کسب کردند. امیدوارم مردانی هم در گرند‌پری‌های بعدی بتواند سهمیه دیگری را برای ایران کسب کند.

و عملکرد فریبرز عسکری؟

عالی. موفقیت همه آنها آرزوی من است. می‌دانم که آنها حسابی تلاش کرده‌اند و حالا دارند مزد زحماتشان را می‌گیرند.

خیلی‌ها این سوال را می‌پرسند که چرا مربیان پرافتخار ما در کشور خودمان فعالیت نمی‌کنند؟

الان نمی‌‌خواهم در این مورد حرفی بزنم اما این سوال را نباید من جواب بدهم. موفق باشید. برای همه ایرانی‌ها در هر جای جهان که هستند آرزوی موفقیت می‌کنم.

مازیار فیروزی - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها