مدیرکل هواشناسی البرز:

البرز برفی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: باران و برفی که بعد از آلودگی هوا می‌بارد بسیار آلوده بوده و برای سلامتی انسان خطرناک است.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۸۹
برف و بارانی که برای سلامتی انسان خطرناک است!

به گزارش جام جم آنلاین، حسین کریم در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز شاهد ورود سامانه جدید بارشی به استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این سامانه بعد از چند روز آلودگی هوا به استان وارد می‌شود، شهروندان باید نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

این مسئول توضیح داد:‌ باران و برفی که بعد از آلودگی هوا می بارد بسیار آلوده بوده و برای سلامتی انسان خطرناک است، بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود در معرض تماس مستقیم با آن قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به برخی توصیه‌ها در زمان آلودگی هوا افزود: شهروندان در مواقع رخداد آلودگی باید تا جایی که می‌توانند از فعالیت در فضای باز اجتناب کنند و در صورتی که ناچار به خروج از منزل هستند، حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به ماسک مناسب در روزهای آلودگی هوا توضیح داد: ماسک های N۹۵ یا FFP۲ بسیار موثر بوده و چندبار مصرف هستند.

کریم ادامه داد: در روزهایی که غلظت آلاینده‌های هوا زیاد است از ورزش در فضای باز به ویژه افرادی که دارای مشکلات تنفسی و آسم هستند؛ خودداری شود و حتی پیاده روی ساده هم توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در این روزها تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان صورت می گیرد که در معرض هوای آلوده قرار نگیرند. بنابراین دانش آموزان از بازی و گردش در هوای آلوده (زمانی که به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام می شود) خودداری کنند.

وی با اشاره به دیگر نکاتی که رعایت آنها در هوای آلوده ضروری است، گفت: در این شرایط شهروندان باید درخانه یا محیط های بسته بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: اگر فردی مبتلا به آسم است و یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را در خود مشاهده می کند باید به پزشک مراجعه نماید.

این مسئول در پایان گفت: در روزهایی که هوا آلوده است از شهروندان تقاضا می شود مصرف مایعات، میوه و سبزیجات خود را بیشتر کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها