مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از وقوع تعداد ۴۰۰ پس‌ لرزه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸۵
وقوع ۴۰۰ پس‌ لرزه در آذربایجان‌ شرقی

به گزارش جام جم آنلاین، محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تعداد ۱۰ پس لرزه از پس لرزه های فوق بیش از ۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین شدت داشته اند که این امر لزوم دقت و مراقبت از مناطق زلزله زده را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین اولویت ستاد بحران استان، اسکان اضطراری آسیب دیدگان زلزله در شهرستان های میانه و سراب است که با همکاری آحاد مردم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هلال احمر و سایر ارگان های مسئول این امر به سرعت در حال اجرا است.

هنربر با بیان اینکه ستاد بحران کشور مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به تمام کسانی که اماکن مسکونی خود را در جریان زلزله از دست داده و تحریب شده است، پرداخت می کند، اضافه کرد: هر کدام از زلزله زدگان با این مبلغ می توانند راسا برای خود واحد مسکونی تهیه کرده و یا به صورت استیجاری در اتاق های مقاوم اسکان یابند و در غیر این صورت نیز بنیاد مسکن وارد عمل شده و اسکان اضطراری آنها را تامین می کند.

به گفته وی تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زلزله زدگان شهرستان های میانه و سراب اسکان اضطراری یافته اند.

هنربر از تهیه اقلام و مایحتاج اولیه و ضروری زلزله زدگان توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در این زمینه هیچ گونه مشکلی برای افراد آسیب دیده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ دستگاه بخاری برقی برای زلزله زدگان استان تامین و توزیع شده است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ارسال ۲ هزار دستگاه هیتربرقی را بر عهده گرفته است که این اقلام نیز از شب گذشته به تدریج در بین زلزله زدگان توزیع می شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

زلزله فوق، ۵ فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها