معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده پرداخت.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۶۴
آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده

به گزارش جام جم آنلاین، حامد سجادی در گفتگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و برخی استان‌های همجوار، گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد ۱۷ آبان ماه مرکز کنترل عملیات امداد و نجات در استان‌های زلزله زده حاضر شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از زلزله ۲۴ تیم عملیاتی به ۱۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی به عنوان نزدیک‌ترین مناطق به کانون زلزله اعزام شده و عملیات امداد و نجات از سر گرفته شد.

سجادی با تاکید بر اینکه اکنون بیش از ۵۰ تیم عملیاتی در منطقه فعال است، تصریج کرد: در حال حاضر ارزیابی اولیه بیش از ۱۵۰ روستا صورت گرفته که اکنون پس از پایش‌های نهایی مشخص شده که ۷ روستا نیز به توجه و رسیدگی‌های بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه روستای ورنکش با فوت ۵ نفر از اهالی آن بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیده است، گفت: خوشبختانه رضایت نسبی مطلوبی از ارایه خدمات به زلزله زدگان حاصل شده است.

سجادی با تاکید بر اینکه تا شب گذشته ارایه چادر و سایر ملزومات مورد نیاز به زلزله زدگان صورت گرفته است، افزود: تاکنون در حدود ۱۵۰ پس لرزه داشته ایم که این خود باعث ایجاد اضطراب در مردم و عدم مراجعه به منازل خود با وجود آسیب جزیی به واحد مسکونی آن‌ها شده از این رو ارایه چادر به اکثر مردم صورت گرفته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در روستای ورنکش ۲۸۹ خانوار از ۳۶۰ خانوار موجود در روستا در چادر اسکان دارند، گفت: بازدید از خانوار‌های ساکن در منازل و همچنین چادر‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید بخش‌های مختلف اجرایی با ورود به موقع در بحث اسکان موقت و پس از آن در بحث بازسازی منطقه فعال شوند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شب‌ها در مناطق زلزله زده هوا بسیار سرد است، افزود: باید با توجه به سرد شدن هوا شرایط اسکان زلزله زدگان در چادر هر چه زودتر فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها