یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلوگرمی در بیمارستان فرقانی این شهر به دنیا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۳۳
نوازد قمی با توده ۳۰ کیلوگرمی متولد شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار قمی، نوزاد خود را همراه با توده ۳۰ کیلوگرمی در بیمارستان فرقانی این شهر به دنیا آورد، تا یکی از نادرترین زایمان‌ها در جهان رقم بخورد.

رقیه آهنگری پزشک این مادر باردار در این رابطه گفت: از هفته دوازدهم بارداری متوجه توده‌ای در رحم مادر شدم که پس از مشورت، قرار بر نگه‌داشتن جنین شد.

به گفته این پزشک، وزن توده در دوران بارداری مشخص نبود، اما در زمان زایمان گروه جراحی از حجم توده داخل شکم بسیار متعجب شدند و کار جراحی را با سرعت آغاز کردند.

آهنگری خاطرنشان کرد: نوزاد مرخص شده و مادر هم که یک دوره پرتلاطم را گذرانده است و شرایط جسمی مناسبی دارد.

این خانم باردار، نوزاد دختر خود را در شرایطی به دنیا آورد که مسئول اتاق زایمان گفت: وزن این توده، نصف وزن مادر در زمان بارداری بود.

دکتر منیره میرزایی فوق تخصص آنکولوژی نیز در این رابطه گفت: تاکنون چنین توده‌ای را در رحم یک خانم باردار ندیده بودم و در جهان، این حجم از توده رحمی همراه با نوزاد تاکنون مشاهده نشده است.

آخرین بار سال ۱۳۹۴ بود که پزشکان ایرانی یک توده ۲۰ کیلوگرمی را از رحم یک بیمار خانم (که باردار هم نبود) در مجتمع پزشکی امام خمینی تهران خارج کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها