فرمانده انتظامی ساوه جزئیات قتل مادر و دختر را تشریح کرد :

قتل بر سر خاک انداز!

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه جزئیات قتل مادر و دختر ساوجی که چندی پیش در این شهرستان به قتل رسیدند را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۶۰
قتل بر سر خاک انداز!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ پرویز اسدی اظهار کرد: پس از کسب اطلاع از وقوع دو فقره قتل در ساعت سه بامداد مورخ ۱۳ خردادماه سالجاری، بلافاصله عوامل تخصصی پلیس شهرستان ساوه و با حضور بازپرس ویژه قتل عمد در محل وقوع قتل حاضر شدند و تحقیقات اولیه آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی و معاینه محلی صحنه وقوع قتل با توجه به مشاهدات مشخص شد که خانمی ۷۳ ساله به همراه دختر ۴۶ ساله خود بر اثر اصابت متعدد سلاح سرد از نوع چاقو به قتل رسیده اند.

این مقام انتظامی به پیدا شدن اجساد قربانیان این سانحه در زیرزمین محل سکونت مقتولین اشاره کرد و افزود: نظر به اینکه زیرزمین بیش از مدت یک سال در اختیار زن و مردی تحت عنوان مستأجر بود و در زمان کشف اجساد مستاجرین در محل حضور نداشتند و محل اقامت خود را ترک کرده بودند لذا به اعتقاد پلیس، مظنونین اصلی این سانحه همان مستاجرین بودند.

وی از تشکیل جلسه‌ای با حضور کادر انتظامی تخصصی و نیز کارآگاهان مجرب در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان پس از وقوع قتل خبر داد و افزود: با انجام تحقیقات جامع و بهره گیری از توان اطلاعاتی، عملیاتی و فنی پلیس استان و شهرستان، برنامه ریزی لازم برای شناسایی و دستگیری مظنونین بعمل آمد.

سرهنگ اسدی از شناسایی محل اسکان موقت مظنونین پس از ۲۵ روز از وقوع قتل در شهرستان شیراز خبر داد و افزود: پس از مشخص شدن محل اسکان موقت مظنونین بلافاصه دو اکیپ از زبده ترین مأمورین پلیس شهرستان به استان فارس اعزام و پس از ۴۸ ساعت تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر در شهر شیراز محل موقت اسکان آنها در یکی از پارک‌های این شهر شناسایی شد. مظنونین با برپایی چادر تحت عنوان مسافر در این پارک سکونت موقت داشتند که در یک عملیات ضربتی هر دو مظنون اصلی که زن و شوهر بودند دستگیر شدند.

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه مرد مظنون با استفاده از کلاه گیس تغییر چهره داده بود تا از چنگال عدالت فرار کند و به محض دستگیری مظنونین با هماهنگی قضائی لازم به شهرستان ساوه منتقل و در تحقیقات اولیه به ارتکاب قتل معترف شدند.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه با اشاره به اعتیاد مظنونین این حادثه مرگبار افزود: هر دو مظنون معتاد به مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی و دارای سوابق کیفری متعددی هستند به گونه‌ای که مرد مظنون ۴۶ ساله بالغ بر ۲۲ سال به دلیل ارتکاب جرایمی نظیر قتل عمد، شروع به قتل و حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان بوده است.

وی به انگیزه وقوع قتل مادر و دختر توسط این زن و شوهر اشاره کرد و گفت: مظنونین در بررسی‌های اولیه اختلافات جزئی بین موجر و مستأجر را علت وقوع قتل اعلام کردند اما تحقیقات بیشتر برای علت اصلی وقوع قتل ادامه دارد.

متهم به قتل مادر و دختر ساوجی نیز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه مبنی بر اینکه دلیل ارتکاب به قتل برای بار دوم چه بوده است، اظهار کرد: یک بار در گذشته مرتکب قتل شدم که با عفو و بخشش اولیای دم پس از طی دوران محکومیت از زندان آزاد شدم و برای بار دوم نیز اشتباه کردم و از کار خودم سخت پشیمانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کردید که پس از گذشت ۲۵ روز از ارتکاب به قتل دستگیر شوید، گفت: با وجود اینکه محل سکونت خود را تغییر داده بودم و به صورت سیار زندگی می‌کردم اما یقین داشتم که یک روز دستگیر می‌شوم.

"ع م" در ادامه گفت: حتی تصمیم داشتم روزهای اخیر به ساوه برگردم و خودم را به پلیس معرفی کنم و در همین فکر و خیال بودم که توسط پلیس دستگیر شدم.

وی در خصوص نحوه وقوع قتل گفت: من به اتفاق همسرم با صاحبخانه‌مان که یک مادر و دختر بودند مثل یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کردیم و حتی آنها را مادر و خواهر صدا می‌زدم و بیش از یک سال بود که در کنار هم زندگی می‌کردیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم.

متهم به قتل این مادر و دختر در ادامه گفت: در روز وقوع قتل، مادر خانواده خطاب به من گفت که خاک انداز خانه گم شده است و من هم اظهار بی اطلاعی کردم و جر و بحث‌مان بالا گرفت. من هم مواد مخدر مصرف کرده بودم با آنها درگیر شده و اقدام به قتل این مادر و دختر با فرو کردن ضربات متعدد چاقو کردم و اصلاً متوجه نبودم که چه کاری انجام می‌دهم.

وی خطاب به همه جوانان و افرادی که اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند، گفت: از همه کسانی که گرفتار این بلای خانمانسوز هستند می‌خواهم که از استعمال مواد مخدر دوری کنند چرا که مصرف مواد مخدر انسان را تا پای مرگ و ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای نظیر قتل خواهد برد.

بر اساس این گزارش، در صبح روز ۱۳ خرداد امسال گزارشی از وقوع قتلی در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان ساوه به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مادری حدوداً ۷۳ ساله به همراه دختر ۴۶ ساله به قتل رسیدند.

بعد از این حادثه با هماهنگی مرجع قضائی، تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری قاتل یا قاتلین آغاز و قاتلین که زن و شوهری به نام‌های «ع.م» و «م.ح» بودند در یکی از پارک‌های شهرستان شیراز، در حالی که در یک چادر اسکان موقت داشتند، دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها