با گذشت اولیای دم، جوان سنندجی بعد از ۹ سال از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۹۰
وقتی بخشش جایگزین انتقام می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، یک جوان سنندجی که در سال ۱۳۸۹ طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و ۹ سال بود که در زندان تحمل حبس می‌کرد، سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدان شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندشان صرف نظر و زندگی دوباره را به این جوان بخشیدند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و پس از برگزاری جلسات متعدد مصالحه با خانواده مقتول، رضایت آن‌ها در لحظه‌ای که قاتل فرزندشان پای چوبه دار بود حاصل و به این ترتیب اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

وی گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم کردستان دانست و افزود: خوشبختانه هر ساله در استان کردستان این چنین صحنه‌های باشکوهی که نمایانگر فداکاری و انسانیت است، را شاهد هستیم.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به گذشت و فداکاری اعلام کرد: انسان در عفو و گذشت است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد که این مسئله به ویژه در شرایطی سخت همچون اجرای حکم قصاص و … خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: شخصی که در اوج غضب و انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهم‌تر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها