رییس پلیس فتا استان یزد گفت: مادر شوهری که با کینه خود قصد برهم زدن آرامش عروس و پسر خود را با طرح شکایت صوری داشت توسط پلیس فتا استان یزد شناسایی شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۴۸
ماجرای اپل آی دی و دعوای عروس و مادر شوهر در یزد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی شکایت خانمی ۴۶ ساله مبنی بر اینکه گوشی آیفون وی توسط شخصی ناشناس هک شده و کلیه اطلاعات خصوصی از جمله پیام‌‎ها، یادداشت‌ها و اطلاعات کارت‌های بانکی وی به سرقت رفته است، پرونده به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام گرفته از گوشی شاکیه مشخص شد اطلاعات مکانی، پیام‌ها، دفترچه یادداشت و مخاطبان تلفن همراه شاکی به اشتراک گذاشته شده است.

رییس پلیس فتا یزد گفت: با هماهنگی مرجع قضایی متهمه که عروس خانواده بود به این پلیس احضار و مدعی شد مادر شوهرم دو سال پیش از من خواسته بود گوشی‌اش را فعال کنم، در روند بررسی پرونده مشخص شد که با توجه به خصومت شخصی و طرح شکایتی که قبلا بین مادر شوهر و عروس انجام و منجر به محکومیت مادر شوهر شده وی با طرح شکایت صوری قصد بر طرف نمودن خصومت خود را داشته است.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شهروندان برای ساخت اپل ایدی حتما به افراد مورد اعتماد مراجعه و بعد از ساخت اپل آیدی که با ایمیل خودتان انجام می‌شود، حتما تمامی رمزها و پاسخ سوالات امنیتی را از سازنده گرفته و سریعا اقدام به تغییر رمز و سایر مشخصات اپل آیدی ساخته شده کنند تا دسترسی سازنده را به اطلاعات شخصی گوشی محدود سازند.

این مسئول به کاربران به‌ویژه دارندگان محصولات اپل هشدار داد: گاهی افراد سودجو با ارسال پیام‌های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آن‌ها مفقود یا سرقت شده، متأسفانه اطلاعات شماری از کاربران را به سرقت برده‌اند.

وی در پایان با تشریح این شیوه گفت: افراد سودجو با یک تله فیشینگ اقدام به ارسال یک پیامک جعلی و ارسال لینکی در پوشش جعلی شرکت اپل آی‌دی کرده و از مالکان محصولات اپل درخواست رمز و نام کاربری اپل آی‌دی و مکان مفقودی یا سرقت گوشی را کرده و پس از ارسال اطلاعات خواسته‌شده، به تمامی اطلاعات موجود در سیستم کاربر دسترسی پیدا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها