مسؤول امور اداری راهداری و حمل نقل جاده‌ای خلخال گفت: راه روستایی آق‌سو بعد از 6 ماه بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۸۲
راه روستایی آق‌سو بعد از 6 ماه بازگشایی شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، معروف خسروی ظهر دیروز در محل بازگشایی محور مرجین به آق‌سو اظهار کرد: راه روستایی آق سو بعد از 6 ماه مسدودی در سومین روز از خرداد ماه بازگشایی شد.

وی افزود: راه روستایی آق‌سو که در ارتفاعات بیش از 2500 متری کوه آق‌داغ، دومین قله بلند استان اردبیل قرار گرفته و با اولین بارش برف پاییزی مسدود می‌شود، به همت و تلاش راهداران بازگشایی شد.

خسروی تصریح کرد: این راه روستایی علاوه بر تردد اهالی روستاهای مرجین، سوسهاب و آق‌سو و عشایر خورش رستم جنوبی یکی از مناطق زیبای گردشگری و طبیعت‌گردی است و در روزهای آینده در فصل کوچ بهاره عشایر، عشایر در ورود به ییلاقات دامنه آق‌داغ مشکلی در خصوص تردد نخواهند داشت.

به گفته وی روستای آق سو در 58 کیلومتری شهرستان خلخال قرار گرفته و آخرین روستا در دامنه آق‌داغ در ضلع غربی این کوه است که در فصل زمستان و پاییز امکان تردد زمینی با خودرو در این محور وجود نداشته و با عنایت مدیریت بحران شهرستان خلخال برای امدادرسانی به بیماران و تعذیه این اهالی در این روستا چندین فروند پرواز بالگرد به این منطقه در سخت‌ترین شرایط انجام شد.

در روزهای آینده عشایر روستای طویستان، پشکمان، گلوجه، نساز و برندق از خورش رستم جنوبی تا پاییز در این منطقه به ییلاق‌گذرانی و پرورش گوسفندان و احشام و تولید لبنیات خواهند پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها