سازمان منطقه آزاد کیش شرایط ورود خودرو به جزیره کیش را برای ایام نوروز سال ۱۳۹۸ و در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۴۴
شرایط ورود خودرو به کیش در نوروز‌۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سازمان منطقه آزاد کیش شرایط ورود خودرو به جزیره کیش را برای ایام نوروز سال ۱۳۹۸ و در بازه زمانی ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ منتشر کرد.

بر این اساس تنها خودرو‌های تولید داخل مدل ۹۵ به بالا و خودرو‌های خارجی مدل ۲۰۱۰ به بالا با رعایت ضوابط و مقررات و به شرط دارا بودن معاینه فنی معتبر و شرایط مطلوب ظاهری خودرو، مجاز هستد که به جزیره کیش وارد شوند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که خودرو‌های تولید داخل مدل ۹۰ تا ۹۵ و خارجی مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تنها در صورت رزرو قطعی هتل در جزیره کیش و با رعایت مدت زمان معین و شرایط ذکر شده در پاراگراف قبلی، می‌توانند به کیش ورود کنند و برای خودرو‌های ایرانی پایین‌تر از مدل ۹۰ نیز شرایطی ذکر نشده است.

هزینه ورود خودرو به جزیره کیش ۳۵۰ هزار تومان عنوان شده است که این هزینه شامل هزینه بلیت شناور و عوارض مربوط به حمل و نقل دریایی نیست، در حال حاضر هزینه حمل سواری با لندینگ کرافت به جزیره کیش از بندر آفتاب ۳۶۰ هزار تومان و از بندرچارک ۴۰۰ هزار تومان است و به ازای هر نفر سرنشین باید به ترتیب ۲۰ هزارتومان برای چارک و ۳۰ هزار تومان برای لنگه پرداخت شود.

این شرایط در حالی است که در نوروز ۹۷ خودرو‌های مدل ۹۰ به پایین و خودرو‌های خارجی مدل ۲۰۰۷ به پایین اجازه ورود به کیش را نداشتند و هزینه ورودی به کیش ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که امسال افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

از دیگر نکات ذکر شده برای قوانین ورود خودرو به جزیره کیش در نوروز ۹۸ ممنوعیت ورود خودرو با باربند است و اینکه خودرو‌های با پلاک سرزمین اصلی حداکثر تا ۵ روز بیشتر نمی‌توانند در جزیره کیش بمانند و برای هر روز دیرکرد باید ۷۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به‌جز خودرو‌های حامل سوخت و مواد غذایی دارای مجوز، در این ایام ورود خودرو‌های وانت تک‌کابین، کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس، ون و تاکسی ممنوع اعلام شده است.

با توجه به افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در کشور و افزایش تمایل به گردشگری داخلی و همچنین ظرفیت‌های موجود اسکان در جزیره کیش، به‌نظر می‌رسد این تصمیمات برای کنترل ورود گردشگران به جزیره کیش اتخاذ شده است.

سال گذشته امام جمعه بندرلنگه به وجود چنین شرایطی برای ورورد خودرو به جزیره کیش در ایام نوروز اعتراض کرده بود و اینچنین بخشنامه‌هایی را نشانه اشرافی‌گری و باعث تحقیر مردم عنوان کرده بود که باید دید سخت‌گیرانه‌تر شدن این شرایط، چه واکنش‌هایی را در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها